בריאות

מחקר חדש ומפתיע: כך ניתן לעכב משמעותית את מחלת הדמנציה

מחקר חדש שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת אוקספורד ופורסם בכתב העת  Nature Medicine בחן את הקשר בין חיסון נגד שלבקת חוגרת לבין מחלת הדמנציה. תוצאות המחקר הראו כי החיסון עשוי להאט את מחלת הדמנציה

מערכת ice | 
רפואה (צילום shutterstock)
מחקר חדש שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת אוקספורד ופורסם בכתב העת  Nature Medicine בחן את הקשר בין חיסון נגד שלבקת חוגרת לבין מחלת הדמנציה. במהלך המחקר, אשר נמשך כ-6 נשים, נאסף מידע נרחב מכ-100 אלף מטופלים מעל גיל 65 בארה"ב.
עורכי המחקר חילקו את המטופלים לשתי קבוצות, קבוצה אחת נדרשה לבצע את החיסון החדש נגד מחלת השלבקת חוגרת ואילו הקבוצה השנייה התבקשה לבצע את החיסון הישן. 
עורכי המחקר גילו כי בקרב המטופלים שקיבלו את החיסון החדש, מחלת הדמנציה אובחנה לאחר כ-164 ימים, כמעט חצי שנה לאחר הקבוצה השנייה אשר קיבלה את החיסון הישן. כלומר, עורכי המחקר מציינים כי החיסון נגד שלבקת חוגרת יכול להאט את מחלת הדמנציה.
לצד זאת, עורכי המחקר מדגישים כי יש לבצע מחקרים נוספים בכדי להוכיח כי אכן קיים קשר ממשי בין החיסון למחלת הדמנציה. כאמור, עורכי המחקר מאוניברסיטת אוקספורד נעזרו במסמכים רפואיים של מטופלים בארה"ב אשר חלקם קיבלו חיסון ואילו חלקם קיבלו חיסון חדש. החוקרים ביצעו השוואה בין הקבוצה הראשונה אשר קיבלה את החיסון הישן המכונה " זוסטווקס" לבין הקבוצה השנייה אשר קיבלה את החיסון "שינגריקס". 
החוקרים מצאו כי מספר דומה של אנשים בשתי הקבוצות הנבדקות פיתח את מחלת הדמנציה במהלך המחקר שנמשך שש שנים. לעומת זאת, לאלו שקיבלו את החיסון החדש היה 17% יותר זמן ללא המחלה. בנוסף, ממצאי המחקר הצביעו על כך שבקרב נשים הטיפול יעיל יותר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה