בריאות

מחקר חדש ומפתיע חושף: "חיסוני הקורונה שומרים על בריאות הלב"

מחקר חדש שפורסם באתר nature communication, חושף כי חיסוני קורונה מצמצמים באופן משמעותי את הסיכון להתקפי לב ושבץ. עורכי המחקר גילו כי הסיכון לקרישי דם ואירועים תרומבוטיים ירד ב-10% בכ-13 עד 24 שבועות לאחר החיסון הראשון

מערכת ice |  1
חיסון קורונה (צילום freepik)
מחקר חדש שפורסם באתר nature communication, בחן את הקשר בין חיסוני קורונה לבין בריאות הלב. על פי תוצאות המחקר, חיסוני הקורונה מצמצמים באופן מהותי את הסיכון להתקפי לב ושבץ. 
המחקר המפתיע, שבוצע משנת 2020 עד 2023, חושף כי נרשמת ירידה משמעותית בשיעור מחלות הלב ושבץ בקרב המתחסנים. לאחר שעורכי המחקר בחנו את גורמי הסיכון השונים כגון גיל ותורשה, נמצא כי הסיכון לקרישי דם ואירועים תרומבוטיים ירד ב-10% בכ-13 עד 24 שבועות לאחר החיסון הראשון. עוד עולה מהמחקר, כי לאחר החיסון השני והבוסטרים, הסיכון צומצם ב-20% עד 27% . 
למרות הנתונים המפתיעים והחיוביים הללו, המחקר הציג גם נתונים שליליים. לטענת עורכי המחקר, קיימות גם השלכות רפואיות שונות החל מסיבוכים נדירים כמו דלקת בשריר הלב ועד למחלת התרומבוציטופניה הגורמת למיעוט של טסיות בדם.  
לצד זאת, החוקרים מציינים כי שיעור הסיבוכים נמוך באופן מהותי ביחס לסיכונים השונים המיוחסים למחלת הקורונה. לסיכום, ממצאי המחקר מצביעים על כך שחיסוני הקורונה מגנים מפני הנגיף המסוכן, אך גם מצמצמים משמעותית את הסיכון להתקפי לב ושבץ. 
לטענת החוקרת ד”ר סמנתה איפ מאוניברסיטת קיימברידג’, המדגם המייצג של המחקר כלל ניתוח נתונים רחב שנאסף מ-46 מיליון מבוגרים באנגליה. חיסוני הקורונה תורמים לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם", כך ציינה ד"ר איפ. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח (ל"ת)
    הרצחת וגם ירשת 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור