בריאות

מחקר חדש ומדאיג: לא תאמינו למי יש סיכוי גבוה יותר לחלות בסרטן

מחקר חדש שנערך ע"י חוקרים מהאגודה האמריקנית לסרטן ומאוניברסיטת קלגרי בקנדה, מצביע על כך שבני דור ה-X ודור המילניום מצויים בסיכוי גבוה יותר לחלות ב-17 סוגי סרטן בהשוואה לדורות הקודמים.  9 סוגי סרטן נוספים נמצאים במגמת עלייה בקרב הדורות הצעירים ביחס לדורות הקודמים

מערכת ice | 
טיפול נמרץ (צילום shutterstock)
מחקר חדש שבוצע על ידי חוקרים מהאגודה האמריקנית לסרטן ומאוניברסיטת קלגרי בקנדה קובע כי בני דור ה-X ודור המילניום מצויים בסכנה בריאותית קשה. על פי תוצאות המחקר, בני דור X ודור המילניום מצויים בסיכוי גבוה יותר לחלות ב-17 סוגי סרטן בהשוואה לדורות הקודמים. 
לפני שנצלול לממצאים הנוספים שמציג המחקר, נעשה סדר במונחים המצוינים. דור ה-X הוא דור שנולד בעולם המערבי לאחר דור הבייבי בום. בני דור האיקס נולדו החל מהשנים הראשונות של שנות ה-60 ועד לתחילת שנות ה-80 של המאה ה-20. דור המילניום או דיור ה-Y, נחשב כדור שנולד לאחר דור ה-X ולפני דור ה-Z. לרוב, הכוונה לאלו שנולדו במהלך שנות ה־80 ועד סוף ה־90 של המאה ה־20.
נחזור למחקר שפורסם בכת העת הרפואי The Lancet Public Health. עורכי המחקר ניתחו נתונים של למעלה מ-23 מיליון חולים בארה"ב אשר נולדו בין השנים 1920-1990, אשר אובחנו עם 34 סוגי סרטן נפוצים משנת 2019 עד 2000.
לצד זאת, עורכי המחקר בחנו את רישומי המוות של יותר מ-7 מיליון אזרחים שמתו ממחלת הסרטן באותן השנים. תוצאות המחקר מצביעות על כך שבכל קבוצת לידה שנבדקה משנת 1920, נרשמו שיעורי תחלואה גבוהים ב-8 סוגי סרטן מתוך 34.
עוד עולה מהמחקר, כי לנשים וגברים שנולדו בשנת 1990 יש סיכוי גבוה לחלות בסרטן הלבלב, הכליות והמעי הדק פי שניים עד שלושה מאלו שנולדו בשנת 1955. תוצאות דומות נרשמו גם בנוגע לסרטן הכבד בקרב נשים. 
עוד גילו עורכי המחקר, כי 9 סוגי סרטן נוספים מצויים במגמת עלייה בקרב הדורות הצעירים (דור ה-X ודור המיליניום) ביחס לדורות הקודמים. על פי הממצאים, מדובר במחלות סרטן המעי הגס, סרטן הרחם, סרטן הקיבה, סרטן בכיס המרה, סרטן השחלות, סרטן האשכים, סרטן פי הטבעת, סרטן השד וסרקומה.
כאשר החוקרים בחנו את מחלת סרטן הרחם, הם מצאו כי שיעור השכיחות בתחלואה בקרב מי שנולד בשנות ה-90 גבוה ב-169% ביחס לאלו שנולדו בשנות ה-50. על אף העלייה המדאיגה בתחלואה בסוגי סרטן שונים בקרב הדורות הצעירים, המחקר מצביע על כך כי שיעורי התמותה ברוב סוגי הסרטן שנבדקו, פחתו או שנותרו יציבים. החוקרים מסבירים זאת בטענה כי בזכות הגילוי המוקדם והטכנולוגיה המתקדמת המסייעת במחלות אלו, מצבם הבריאותי של בני דור ה-X והמילניום משתפר. 
על אף שעורכי המחקר מציינים כי לא קיים קשר ישיר של סיבה ותוצאה לעלייה המדאיגה בשיעורי תחלואת הסרטן בקרב צעירים, הם מדגישים כי ישנם כמה גורמים שעשויים להשפיע על כך. לטענתם, תזונה לא בריאה, עשירה בשומנים ומלאה במזונות מעובדים, היעדר פעילות גופנית וחשיפה למזהמים או כימיקלים מסרטנים עלולים להוביל לאותה תופעה מדאיגה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה