בריאות

מחקר חדש חושף: זה הגורם שמפחית את הסיכוי לחלות בסרטן

מחקר ישראלי חדש מצביע על כך שחשיפה לסביבה ירוקה באזור מגורינו מפחיתה את הסיכוי לחלות בסוגי סרטן שונים. אלו שהיו בחשיפה גבוהה יותר לסביבה ירוקה, היו בסיכון של 12% פחות לחלות בסוגי סרטן שונים. בנוסף, נרשמה ירידה של 15% בסיכון לחלות בסרטן השד בקרב נשים ובסרטן הערמונית בקרב גברים

מערכת ice |  1
רפואה (צילום shutterstock)
מחקר ישראלי חדש חושף כי חשיפה לסביבה ירוקה משפיעה לטובה על בריאותינו. על פי תוצאות המחקר, חשיפה לסביבה ירוקה באזור מגורינו מצמצמת את הסיכויים לחלות בסוגי סרטן שונים, בין היתר בסרטן הערמונית וסרטן השד. 
לטענת ד"ר אינאס כיאל – טרביה, אחת מעורכות המחקר וחוקרת באגודת הגליל, האגודה הערבית הארצית למחקר ושירותי בריאות, נמצא כי משתתפי המחקר שסביבת המגורים שלהם מוגדרת  כ"ירוקה", היו בסיכון של 12% פחות ללקות בכל סוגי הסרטן שנבדקו, החל מסרטן השד, ערמונית, שלפוחית השתן, עור וריאות. 
המחקר שבוצע במסגרת הדוקטורט של ד"ר כיאל-טרביה, בהנחיית ד"ר קרן אגאי-שי מהפקולטה לרפואה בצפת באוניברסיטת בר אילן, כל את נתוני מפקד האוכלוסין של הלשכה המרכזית לסטטיקה בשנת 1995 ונתוני מרשם הסרטן של משרד הבריאות על אירועים חדשים של סרטן שהתרחשו בין השנים 2015-1998.
המדגם המייצג במחקר כלל 977,644 ישראלים מכל רחבי הארץ. לטענת ד"ר כיאל טרביה, המחקר בחן את הקשר בין חשיפה לסביבה ירוקה לבין הסיכוי לחלות בסרטן בקרב המשתתפים לאורך שני עשורים. 
כדי לבחון האם קיים קשר בין הגורמים הללו, עורכי המחקר בדקו בכל שנת מחקר את ממוצע החשיפה לצמחייה סביב מגוריהם של המשתתפים על ידי תמונות לוויין. בנוסף, הם בדקו החל משנת 1998 מי מהם אובחן כחולה במחלת הסרטן. 
בסופו של דבר, עורכי המחקר מצאו כי בקרב משתתפים שלהם הייתה החשיפה הגבוהה ביותר לסביבה ירוקה, נרשמה ירידה של 12% בסיכון לחלות בסוגי מחלת הסרטן ביחס לקבוצה אחרת שנבדקה אשר נחשפה לסביבה ירוקה ברמה מועטה יותר. עוד עולה, כי נרשמה ירידה של 15% בסיכון לחלות בסרטן השד בקרב נשים ובסרטן הערמונית בקרב גברים. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כיום!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה שבגלל התיעוש והעיור,קשה למצוא סביבה ירוקה.במדינה מודרנית כשהאזרחים מסתמכים על שירותים שהמדינה מספקת,זה גישה כלכלית שאומרת שככל שאתה גר קרוב למרכז הארץ,אז הדאגה לאזרחים יותר גבוהה ומתרחקת ככל שאתה גר יותר מהמרכז ובפריפריה.זה משוואה הפוכה:בעיר יש לך שירותים כמו:תשתיות,עבודה,מפעלים וכו',אבל אין לך סביבה ירוקה.בפריפריה זה הפוך:יש לך סביבה ירוקה אבל אין לך שירותים שהמדינה צריכה לתת כמו עבודה,תשתיות וכו'.זה תהליך שהוא ידוע בכל העולם,אבל בעולם דואגים לפחות לטפל בנושא ולמתן את ההשפעה שלו, כדי שהאנשים בפריפריה לא יתמרדו נגד השלטון המרכזי!!!!
    סגור