בריאות

מחקר חדש: הפסיקו לעשן בגיל הזה - אחרת אתם מצויים בסכנת חיים

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת טורונטו קובע כי למעשנים בין הגילאים 40 עד 79 יש סיכון של כמעט פי שלושה למות ביחס לאלו שמעולם לא עישנו. כלומר, הם איבדו 12 עד 13 שנות חיים. מלבד זאת, המחקר קובע כי ההחלטה להפסיק לעשן בכל גיל, בעיקר בגיל צעיר יותר, מורידה את הסיכון העודף לתמותה וסיכון למוות ממחלות שונות

מערכת ice | 
עישון סיגריה (צילום פקסלס)
מחקר חדש שנערך באוניברסיטת טורונטו ופורסם בכתב העת NEJM Evidence, בחן את הקשר בין עישון לגיל. במחקר השתתפו בערך 1.5 מיליון מבוגרים מארה"ב, בריטניה, נורבגיה וקנדה, אשר עקבו אחר אורח החיים שלהם ומצבם הבריאותי במהלך 15 שנים. 
תוצאות המחקר מראות כי יש כ-60 מיליון משתמשים שמעשנים בארבע המדינות המצוינות ואף יותר ממיליארד מעשנים ברחבי העולם. על אף ששיעור העישון העולמי צנח ביותר מ-25% משנת 1990, המחקר מצביע על כך שטבק נותר גורם מרכזי ובולט למוות אשר ניתן למנוע אותו. 
במחקר שפורסם בכלי התקשורת השונים, נכתב כי בני ה-40 עד ה-79 אשר מרבים לעשן, חשופים לסיכון של כמעט פי שלושה למות ביחס לאלו שמעולם לא עישנו. כלומר, בממוצע אותם מעשנים איבדו 12 עד 13 שנות חיים. עוד מציינים עורכי המחקר, כי מעשנים לשעבר הורידו את הסיכון למוות ב-30% ביחס לאלו שלא מעשנים. הפסקת עישון בכל גיל קשורה להישרדות ארוכה יותר ואלו שהפסיקו לטווח של פחות מ-3 שנים, הרוויחו עד 6 שנים בתוחלת החיים.  תוצאות המחקר מצביעות על כך שמעשנים אשר יפסיקו לעשן עד גיל 40 יוכלו להרוויח מכך שנים רבות של חיים. 
לטענת החוקרים, ההחלטה להפסיק לעשן בכל גיל, בעיקר בגיל צעיר יותר, מורידה את הסיכון העודף לתמותה וסיכון למוות ממחלות שונות כגון מחלות כלי דם, דרכי נשימה ועוד. פרבט ג'הא, עורך המחקר, ציין כי הפסקת העישון יעילה באופן משמעותי ומפחיתה את הסיכון למוות. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה