דיגיטל וטק

בדומה לעישון: בכיר אמריקני קורא להוסיף אזהרת שימוש למדיה החברתית

ראש שירותי בריאות הציבור של ארה"ב קורא להוסיף אזהרות בריאות למדיה חברתית, בדומה לאזהרות על טבק. במאמר בניו יורק טיימס, ד"ר מרת'י מדגיש את הסכנות לבריאות הנפש של בני נוער ומבקש להעלות את המודעות לנושא בקרב הורים
רפאל בן זקרי | 
מה הקפיץ את הגולשים בזמן המלחמה (צילום unsplash, פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן)
ראש שירותי בריאות הציבור של ארצות הברית, ד"ר ויווק מרת'י, קורא להוסיף אזהרת בריאות למדיה החברתית כדי להגן על בריאות הנפש של בני נוער.
במאמר דעה שפרסם בניו יורק טיימס, כתב ד"ר מרת'י כי הוא מאמין שעל פלטפורמות המדיה החברתית לכלול אזהרת בריאות, בדומה לאזהרות על מוצרי טבק. "אזהרת המנתח הכללי, הדורשת פעולה של הקונגרס, תזכיר להורים ולמתבגרים שמדיה חברתית לא הוכחה כבטוחה," כתב.
המאמר של מרת'י מגיע לאחר שלאחרונה נחשף מחקר המציג השפעות שליליות על המוח של בני נוער כתוצאה משימוש מופרז ברשת. נוסף על כך, מחקרים מראים שאזהרות בריאותיות יכולות להעלות את המודעות ולשנות התנהגות. ד"ר מרת'י ציין סקר שנערך ב-2023 בקרב 558 הורים והראה כי שלושה רבעים מהנשאלים נוטים לפעול להגבלת השימוש לאחר שקיבלו מידע על הסיכונים של מדיה חברתית לנוער.
זו לא הפעם הראשונה שד"ר מרת'י מדגיש את הסכנות הפוטנציאליות של שימוש במדיה חברתית לנוער. לפני שנה פרסם המלצה בת 19 עמודים שפירטה את הסכנות של חשיפה לתכני שנאה, אלימות, מין והתנהגויות פוגעניות נוספות.
חלק מהמבקרים את הגישה של מרת'י טוענים שהדגש על מדיה חברתית ובריאות הנפש של הנוער הוא בגדר פאניקה מוסרית של המאה ה-21, בהתבסס על קשרים חלשים בלבד שנמצאו בין שימוש באינטרנט לבריאות נפשית ירודה. אולם מרת'י טוען שהרווחה הנפשית המתדרדרת של הנוער עשויה להיות קשורה לזמן שהם מבלים ברשת, והשפעות השימוש הזה על תחושת הערך העצמי שלהם.
בנוסף לאזהרת הבריאות, ד"ר מרת'י קרא לחברות הטכנולוגיה לשתף נתונים על ההשפעות הבריאותיות של מוצריהן ולאפשר בדיקות בטיחות עצמאיות. הוא השווה זאת לתגובות שירותי בריאות הציבור הקודמות והנוכחיות בנוגע לבטיחות במכוניות, בטיסות ובמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה