בארץ

מחקר חדש חושף: מצבם הרפואי המורכב של החטופים שחזרו ארצה

מחקר שבוצע במרכז לרפואת ילדים שניידר ופורסם בכתב העת הבינלאומי Acta Paediatrica, בחן את מצבם הרפואי של 26 החטופים ששוחררו משבי חמאס וחזרו ארצה בסוף חודש נובמבר 2023. על פי הנתונים, השובים סבלו בין היתר מאובדן משקל משמעותי, סיוטים וסיבוכים של היגיינה ירודה
מערכת ice | 
חזרת החטופים מהשבי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
מחקר חדש, אשר בוצע במרכז לרפואת ילדים שניידר ופורסם בכתב העת הבינלאומי Acta Paediatrica, בחן את מצבם הרפואי של 26 החטופים ששוחררו משבי חמאס וחזרו ארצה בסוף חודש נובמבר 2023.
המחקר, עסק ב-19 הילדים ששוחרו בעסקאות הראשונות ובעוד 7 שנים בגילאי 34 עד 78 שאושפזו בבית החולים לאחר ששבו מעזה. ממצאי המחקר מצביעים על כך כי 15 החטופים סבלו מאובדן משקל, זאת בשל התזונה הלקויה והדלה שניתנה להם בשבי חמאס.
במהלך המחקר, חשפו השבים כי התזונה שלהם התבססה בעיקר על אורז ולחם לבן. עוד עולה מהמחקר, כי הנשים המבוגרות שהוחזקו בשבי חמאס סבלו מאובדן משקל משמעותי יותר משאר השבים. עוד נחשף, כי הנשים המבוגרות השילו למעלה מ-14% ממשקלן המקורי. בנוסף, נחשף כי 8 ילדים מתוך 26 השבים איבדו משקל בטווח של 4.7% עד 10.6%. לעומת זאת, ילדים מתחת לגיל 8 לא רשמו אובדן משקל מהותי. 
תוצאות המחקר מצביעות על כך שלאחר חזרת החטופים ארצה, הם סבלו מטראומה פסיכולוגית וסיבוכים של היגיינה ירודה ופציעות. חמישה ילדים התמודדו עם עקיצות של חרקים, דבר שהשפיע על בריאות העור. שישה שבים סבלו מכינים, דבר שהוביל לגזירת שיער וטיפול תרופתי משמעותי. ארבעה ילדים, עם רקע במחלה, סבלו מאסתמה ונזקקו לטיפול רפואי דחוף בעזרת אינהלציה. 
לצד בעיות חריפות נוספות, ממצאי המחקר מצביעים על שינוי משמעותי במצב הנפשי של החטופים ששבו ארצה. לאחר החזרה מרצועת עזה, סבלו חלק משבים מסיוטים. עוד סיפרו השבים, כי נחשפו לסיטואציות מפחידות כגון טרור פסיכולוגי, בידוד, הפחדה, הגבלת מזון ומים והתעללות נפשית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה