בריאות

מחקר חדש חושף: זה המאכל שעשוי לשפר את בריאות הלב והכליות שלכם

מחקר חדש שפורסם בכתב העת האמריקאי לרפואה, בחן את הקשר בין אכילת ירקות ופירות לבין לחץ דם גבוה ומחלות לב וכליות. עורך המחקר דונלד ווסון מאוניברסיטת טקסס, חושף כי מוצרים מן החי, בעיקר בשר, נוטים לייצר חומצה בגוף, דבר אשר מוביל לסיבוכים רפואיים שונים. כיצד צריכת ירקות ופירות משפיעה על בריאותינו? כל הפרטים
מערכת ice | 
שירותי בריאות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מחקר חדש שפורסם בכתב העת האמריקאי לרפואה ובוצע על ידי החוקר דונלד ווסון, פרופסור במחלקה לרפואה פנימית בבית הספר לרופאה של Dell באוניברסיטת טקסס באוסטין, בחן את הקשר בין אכילת ירקות ופירות לבין לחץ דם גבוה ומחלות לב וכליות. 
לטענת פרופסור דונלד ווסון, חולים הסובלים מלחץ דם גבוה עשויים לפתח מחלות לב ומחלות כליות. מטרת המחקר הינה לבחון האם הפחתת כמות החומצה בתזונה שלנו מצמצמת את הסיבוכים השונים שמיוחסים למחלות כליות ולב הנוצרים כתוצאה מלחץ דם גבוה. 
לדברי פרופ' ווסון, מוצרים מן החי, בעיקר בשר, נוטים לייצר חומצה בגוף, זאת בניגוד לפירות וירקות. במסגרת המחקר, אשר פורסם בכת העת האמריקאי לרופאה, החוקרים בחנו 153 אנשים הסובלים מיתר לחץ דם ונחשבים לקבוצה בסיכון גבוה לפתח מחלת כליות כרונית. משתתפי המחקר חולקו לשלוש קבוצות, כאשר קבוצה אחת התבקשה להוסיף לתזונה היומית שלה 2 עד 4 כוסות של פירות וירקות. 
הקבוצה השנייה התבקשה להוסיף שתי מנות יומיות של סודה לשתייה, בשל הטענה כי סודה לשתייה מפחיתה חומצה. אותה קבוצה נדרשה לצרוך ארבע או חמש טבליות של 650 מיליגרם של סודה לשתייה. הקבוצה השלישית המשיכה לקבל טיפול רפואי רגיל. 
לאחר סיום המחקר, אשר נמשך חמש שנים, נמצא כי שינוי התזונה של הקבוצה הראשונה והשנייה השפיעו לטובה על בריאות המשתתפים. ליתר דיוק, אופן הטיפול שהוענק לקבוצות הללו שיפרו את בריאות הכליות. לטענת פרופ' ווסון, צריכת הפירות והירקות שיפרה את בריאות הלב של המשתתפים. 
בעקבות כך, ציין פרופ' ווסון כי מסקנת המחקר היא כי תזונה עשירה בפירות ובירקות חייבת להיות חלק בסיסי בטיפול של הרופאים מול החולים שסובלים מלחץ דם גבוה עם יתר לחץ דם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה