כסף וצרכנות

יוקר המחיה משתולל: אלו הפירות והירקות שישברו שיא של שנים

בשל הפגיעה האנושה בענף החקלאות בדרום ובצפון והקיץ הקשה הפוקד את ישראל, נרשם היצע נמוך בחלק מהפירות והירקות הפופולריים ביותר. מחיר האפרסק עשוי להגיע ל-30 שקל לק"ג, מחירי הבננות בין 11-7 שקל לק"ג. לפי נתוני לקט ישראל, המחסור בתוצרת הביא לזינוק של 18% במחירי הירקות
מערכת ice | 
פירות וירקות (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
רק זה היה חסר לנו. בצל המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, ודריכות השיא לקראת תגובה איראנית לחיסולים בביירות וטהרן, וכשיוקר המחיה משתולל - השבוע צפוי להישבר שיא של כמה עשרות שנים במחירי הפירות והירקות. בשעה שהחקלאות הישראלית נמצאת באחת מנקודות השפל העגומות בתולדותיה, נראה כי הצרכנים ישלמו את המחיר. 
בצפון ובדרום החקלאים מתקשים לעבוד, וגם הקיץ הקשה שפוקד את ישראל בימים אלו פוגע ביבולים. במקביל, יבוא התוצרת החקלאית נפגע גם כן, בעקבות הסכסוך בין ממשל ארדואן בטורקיה למדינת ישראל. התוצאה היא היצע נמוך, ביקוש גבוה - ומחירים עולים. על פי פרסום של מעין פרתי ב-N12 היום (ראשון) נרשם זינוק בכמה מהפירות והירקות הפופולריים ביותר. 
מחירי האבטיח נסקו ל-4 עד 7 שקל לק"ג, ובשל משקלם הגבוה השנה של האבטיחים, שמגיעים בממוצע ל-9 ק"ג, התייקרו האבטיחים מאוד. מחיר האפרסק נע בטווח של 30-20 שקל לק"ג, מחירי הבננות מגיעים ל-11-7 שקל לק"ג ומחירי הלימונים ל-15-8 שקל לק"ג. מחירי העגבניות ממשיכים לטפס ועשויים להגיע לעלות של 17 שקל לק"ג.
על פי הדיווח ב-N12, דוח שפרסמה לאחרונה עמותת לקט ישראל העלה כי המחסור בתוצרת החקלאית גרם לעלייה של 18% במחירי הירקות ושל 12% במחירי הפירות ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לפי מחברי הדוח, בשעה שמחירי הפירות והירקות עלו ב-13% בתחילת 2024, הצריכה שלהם ירדה בכ-7%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה