נדל"ן ותשתיות

מחירי הפירות והירקות מזנקים: זאת השיטה שגורמת לכם לשלם יותר

למרות שנראה שהמחירים בשוק זולים לאין ערוך מהמחירים בסופר ליד הבית, המציאות בשטח מורכבת. בחלק מהשְׁוָקִים המחירים על שלטי הענבים, הדובדבנים ושאר הפירות העונתיים "נראים" זולים משום שהתייחסו לחצי ק"ג, ולא לקילו כמקובל. האם מדובר בהטעיית צרכנים?
מערכת ice | 
שוק (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
על רקע יוקר המחיה המאמיר בישראל, רבים מעדיפים לפצל את סל הקניות השבועי שלהם ולקנות את הפירות והירקות בשוק - ולא באחת מרשתות השיווק. השווקים מציעים חווית קניות שוקקת חיים וססגונית, ומהווים גם יעד אטרקטיבי לבילוי באמצע או בסוף השבוע. אלא שנדמה כי בחירה זו היא אינה בהכרח תמיד רעיון כל כך משתלם. 
על פי חשיפה של גיל בן נון ב-mynet פתח תקווה, למרות שנראה שהמחירים בשוק זולים לאין ערוך מהמחירים בסופר ליד הבית, המציאות הרבה יותר מתעתעת. באחת השיטות החדשות שנחשפו, רק כאשר המוכר נוקב בסכום התשלום, ניתן לראות כי המחיר גבוה פי שניים ממה שמופיע בשילוט לצרכן.
וזו הסיבה: המחירים על שלטי הענבים, הדובדבנים ושאר הפירות העונתיים היו זולים משום שהתייחסו לחצי ק"ג, ולא לקילו כמקובל. האם מדובר בהטעיית צרכנים? עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות הסבירה בכתבה כי: "תקנות הגנת הצרכן - מחיר ליחידת מידה, מחייבות את המוכר לציין את מחירם של מוצרים בתפזורת כמו פירות וירקות לפי יחידת מידה של ק"ג או ליטר". 
לדבריה, "אם מדובר במוצרים בעלי נפח קטן (כמו תבלינים למשל) על המשווק לציין את המחיר לפי יחידת מידה של 100 גרם". יעקובסון סייגה: "אליה וקוץ זה: החובה חלה על רשתות קמעונאיות ששטחן גדול מ-100 מ"ר. המשמעות היא שדוכנים בשוק או ירקניות אינם מחויבים לחוק ויכולים להציג גם מחיר לחצי ק"ג". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה