תיירות

מהפכה בשוק מחנה יהודה: הרחוב העמוס בירושלים הופך למדרחוב

בשורה למבקרים בשוק מחנה יהודה, לסוחרים ולתושבי שכונת נחלאות: מיום חמישי (18.7) יהפוך רחוב אגריפס לחד סיטרי בימי חמישי ושישי ובחלקו ישמש כמדרחוב. כל הפרטים בפנים

מערכת ice | 
מדרחוב ירושלים (צילום הדמיות איקן מס מדיה)
עיריית ירושלים, בשיתוף מינהל קהילתי לב העיר, ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ומשטרת ישראל, תפעיל פיילוט במערך הסדרי התנועה והחנייה באזור נחלאות ושוק מחנה יהודה, הפיילוט נועד להגביר את הבטיחות להולכי הרגל ולשפר את איכות חיי תושבי השכונה וסוחרי השוק.
<
עיקרי התוכנית כוללים את הסדרת התנועה והחנייה בשכונת נחלאות, הפחתת עומסי התנועה והגדלת מרחב ההליכתיות ברחוב אגריפס. להלן עיקרי התכנית אשר תבוצע במסגרת פיילוט מתאריך 18.07.24 – בימי חמישי - מהשעה 18:00 ועד לכניסת השבת: פתרון עומסי תנועה והליכה בטוחה ברחוב אגריפס: במסגרת הפיילוט יהפוך רחוב אגריפס לרחוב חד סטרי.
 
 
רחוב אגריפס - מכיוון השוקניון עד לרחוב שילה - יפעל כנתיב תחבורה רגיל במשך כל ימות השבוע.  במקטע העליון בין רחוב שילה לכי״ח - תותר נסיעה לנת״צ ובעלי תו חניה אזורי בלבד במהלך כל ימות השבוע. מקטע זה ייאכף לאורך כל השבוע, ללא קשר לפיילוט, זאת בכפוף להוראות משרד התחבורה. הנתיב היורד בכיוון רחוב אגריפס (מרחוב כי״ח ועד רחוב בית יעקב), יבוטל לתנועת רכבים בימי הפיילוט, פרט למקטע שבין רחוב מחנה יהודה לרחוב הערמונים, וזאת כדי לאפשר תנועתיות סביב רחובות השכונה, חניה בחניונים הסמוכים ופריקה וטעינה כהרגלה בבניין עייני וברחוב מחנה יהודה.
 
הנסיעה במקטע באגריפס (בין רחוב הערמונים לרחוב בית יעקב), לא תתאפשר. במהלך יתר ימות השבוע (א׳-ד׳) נתיב זה ימשיך לתפקד כנת״צ בלבד, כפי שתיפקד עד היום. מחניון עייני תתאפשר פניה לרחוב הערמונים (בכפוף לאישור בוחן התנועה של המשטרה). תנועת האוטובוסים בציר שנסגר בימי חמישי ועד כניסת השבת תימשך כסדרה במסלולים עוקפים. כמו כן, תתאפשר כניסת ויציאת רכבים מהרחובות המתחברים לרחוב אגריפס. בשכונת נחלאות תתאפשר חניה ותנועת רכבים של תושבי השכונה בלבד – במקטע בין רחוב בצלאל לרחוב אגריפס.
<
תחבורה ציבורית
במסגרת הפיילוט יינתן מענה לקווי התחבורה הציבורית ברחוב אגריפס בדרכים חלופיות. הקווים שיושפעו הם קו 18 של חב' אגד, קווים 74, 75 ו-78 של חב' סופרבוס, קווים 25, 45, ו-66 של חב' אקסטרה, קווי הלילה 202 ו-267 של חב' אלקטרה אפיקים וקו 217 של חב' קווים: התנועה לכיוון מערב - תוסט לרחובות עליאש ובצלאל, התנועה לכיוון מזרח, בכל ימות השבוע - תהיה בלעדית לתחבורה ציבורית ותיאסר תנועת רכבים פרטיים, הנוסעים בקווים 25, 45, 78 (לכיוון בנייני האומה) וקווים 74, 75 (לכיוון גבעת שאול והר נוף) לאזור השוק יוכלו להשתמש בתחנת הנביאים/הדווידקה או באמצעות מעבר לרכבת הקלה.
 
פתרון למצוקת חנייה בשכונת נחלאות: הצבת מחסומים אלקטרוניים חכמים בכניסות לנחלאות-צפון, אשר תאפשר תנועה וחניית רכבים של בעלי תו 6 בלבד בשכונה. המחסומים ייפתחו אוטומטית לרכבים עם תו אזורי.יוכשרו רחובות ארנון, אליהו סלמן, הרב בראשי, חכם שלום, ירמוך ונהר פרת, לטובת חניית בעלי תו אזורי 6 בלבד מתאריך 24/7.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בבשורה חשובה לתושבי ירושלים, לטובת הקונים והמבקרים בשוק מחנה יהודה, הסוחרים ותושבי שכונת נחלאות. זהו צעד משמעותי לשיפור הבטיחות, הנגישות וחווית המבקרים באזור. התכנית הורכבה בשיתוף פעולה מלא עם ועד סוחרי השוק, מינהל קהילתי לב העיר ומשטרת ירושלים. התוכנית תסייע להפחתת עומסי התנועה, תגדיל את מרחב ההליכה ותאפשר חוויית ביקור נעימה ובטוחה יותר בשוק. אני שמח על שיתוף הפעולה הפורה עם תושבי האזור, הסוחרים והגורמים השונים, ועל כך שהצלחנו יחד להביא בשורה משמעותית זו. נמשיך לפעול לשיפור איכות החיים בירושלים ולשמירה על אופייה הייחודי של העיר".
 
מחזיק תיק קידום עסקים, חבר המועצה אריאל בזיז: "מדרחוב אגריפס הוא בשורה ענקית. העתיד טמון בהיפוך הפירמידה ומתן עדיפות להולכי הרגל - זהו צעד משמעותי בדרך אל היעד. הפרויקט יאפשר לאלפי הולכי והולכות רגל נוחות ובטיחות ולבעלי העסקים מרחב נוסף לכיסאות ושולחנות שיתמלאו בבאי המקום. כבר לא מעט זמן שיש צוות שלם בהתעוררות שעוסק בנושא במרץ. תודה ענקית לראש העיר, שמוביל את הפרויקט הזה מהרגע הראשון, על ההזדמנות לקחת בו חלק. מודה לדרג המקצועי בעירייה שתכנן, ביצע והוציא לפועל וגם לטלי פרידמן ואופיר לנג שייצגו את בעלי העסקים ותושבי האזור. זהו פרויקט שלם של שיתוף פעולה, חשיבה אמיתית וכנה על פיתוח האזור, לצד שמירה על האינטרסים של כלל הנוגעים בדבר."
<
יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג: "בתקופה האחרונה עמלנו רבות יחד עם עיריית ירושלים על פיתוח תכנית מהפכנית להסדרת התנועה והחנייה בשכונת נחלאות, במטרה לאזן בין צורכי מגורי התושבים, פעילות הסוחרים והמבקרים. זוהי בשורה גדולה עבור התושבים, שכן עמדנו על כך כי כל החניות בנחלאות-צפון יוכשרו לטובת בעלי תו אזורי בלבד 24/7, לצד הצבת מחסומים אלקטרוניים חכמים בכניסות לשכונה, שיאפשרו רק לרכבים הנושאים תו חנייה להיכנס לתחומה. תכנית זו צפויה לחולל שינוי דרמטי בפתרון מצוקת החנייה הקשה בשכונה. במקביל, הכשרת חלק מאגריפס לנת"צ לאורך השבוע, ולחד סיטרי בסופי שבוע, יחולל שינוי תנועתי בהפיכת הרחוב לבטיחותי ונגיש יותר להולכי רגל. מבחינתנו זו רק ההתחלה, ובשלב הבא אנו כבר עמלים על תכנית לשדרוג פיזי של כל הרחובות בשכונה.
<
יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: ״הפיכת רחוב אגריפס למרחב הליכתי בסופי השבוע, הוא הישג בטיחותי-הליכתי מהחשובים בירושלים. המהלך ייטיב עם באי השוק, סוחריו ותושבי השכונה. ועד הסוחרים מברך את עיריית ירושלים ואת ראש העיר משה ליאון על השינוי המבורך שהתקבל פה אחד עם כל הנוגעים בדבר. אנו סמוכים ובטוחים כי מרחב הליכתי ברחוב אגריפס לא רק יבטיח את באי השוק וקוניו, אלא יבטיח את המשך שגשוגו של השוק, יביא לצמיחה בקרב בעלי העסקים והסוחרים וישרת את באיו בנוחות ובבטחה".
תגיות ירושלים | מדרחוב | פיילוט | רחוב | שוק | שוק מחנה יהודה

הכתבות החמות

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה