משפט

הקרב של בעלי העסקים בירושלים: דרמה ענקית בשוק מחנה יהודה

הקרב על חיי הלילה במחנה יהודה: בית המשפט החליט לבטל את חוק הרעש וקבע כי השוק אינו מוגדר כאזור מגורים ועל כן ניתן יהיה לבעלי העסקים להשמיע מוזיקה גם אחרי השעה 23:00. אלא שהעירייה, שחילקה בשנים האחרונות אלפי דוחות לבעלי עסקים בשוק על רעש, לא מוותרת והגישה ערעור
מערכת ice |  1
שוק מחנה יהודה (צילום unsplash)
הקרב על חיי הלילה בשוק מחנה יהודה מגיע לסיומו, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים ביטל השבוע את החלטת בית משפט השלום, וקבע כי אזור שוק מחנה יהודה אינו נחשב לאזורים מגורים, ועל כן נתן את האישור להפעלת פאבים בליווי מוזיקה בשוק גם אחרי השעה 23:00.
על פי הדיווח של "מיינט ירושלים", על אף ששוק מחנה יהודה הוא תוסס מאוד ונחשב לאזור של חיי לילה בירושלים לכל דבר ועניין עם מסעדות רבות ופאבים שפועלים עד השעות הקטנות של הלילה, עיריית ירושלים אוכפת את חוק הרעש בחמש השנים האחרונות.
על פי נתונים שהוגשו לבית המשפט ונחשפו בדיווח, בשנים 2019 עד 2022 ניתנו 683 דוחות לבעלי העסקים שבשוק מחנה יהודה רק על רעש. העירייה טענה שמדובר באזור מגורים ומותר להרעיש בו רק עד 23:00. בעקבות כך, פקחי העירייה חילקו למעשה בחמש השנים האחרונות אלפי דוחות לבעלי עסקים ברחוב ואף החרימו לחלקם את הרמקולים.
בעלי עסקים בשוק הגישו עתירה נגד החוק בבקשה להכיר בו כאזור שאינו מוגדר כאזור מגורים, אלא של בילויים, וכעת בית המשפט קיבל את העתירה ופסק כי החוק בנוגע לשוק מחנה יהודה יבוטל. מנגד, עיריית ירושלים לא מוותרת והגישה ערעור לבית המשפט. דיון נוסף בנושא התקיים בהמשך, ונראה כי בעקבות הלחץ של העירייה, עדיין אין החלטה סופית ובית המשפט עוד עשוי לקבל את ערעור העירייהץ
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לשנות חוקי מדינה
    מיכה 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקומות בילוי עם תרבות , בחו"ל , מותר להרעיש בכל שעות היממה , בתוך מועדון או פאב , בתנאי שהרעש לא מחוץ למקום. ברחוב יש תרבות של שקט. ישראל , מדינה חסרת תרבות עם גיבוי מערכת המשפט . יש אפילו הגבלה לרמקולים של המואזין , אז מה ?.
    סגור