בריאות

בהשקעה של חצי מיליארד שקל: היוזמה שתעשה מהפכה בחקר בריאות האדם

תוכנית "מבריא" היא יוזמה פורצת דרך בישראל, אשר הוקמה בכדי לקדם מחקר בתחום בריאות האדם. תוכנית זו צפויה ליצור בסיס לרפואה מתקדמת ולתעשייה ביו-רפואית יוצאת דופן, בתקציב כולל של 500 מיליון שקל על פני חמש שנים

מערכת ice | 
מעבדה (צילום יח"צ)
תוכנית "מבריא" היא יוזמה פורצת דרך בישראל, אשר הוקמה בכדי לקדם מחקר בתחום בריאות האדם. במסגרת התוכנית, ימומנו שיתופי פעולה נרחבים בין חוקרים באוניברסיטאות ובבתי חולים בהיקפים של עד מיליון דולר למענק
התוכנית נועדה לתמוך במחקרים חדשניים, להכשיר רופאים מצטיינים לפעילות מחקרית ולקדם פעילות של רופאים-חוקרים מובילים בבתי החולים בישראל. תוכנית זו צפויה ליצור בסיס לרפואה מתקדמת ולתעשייה ביו-רפואית יוצאת דופן, בתקציב כולל של 500 מיליון שקל על פני חמש שנים.
התוכנית הייחודית, שעל הקמתה אחראיות הקרן הלאומית למדע, הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה וקרנות פילנתרופיות מובילות, תושק ב-17 בספטמבר בספריה הלאומית בירושלים. בימים אלו, הוכרזו הזוכים במחזור הראשון של מסלולי התוכנית השונים. 
התוכנית כוללת מסלולי תמיכה, כגון מימון מחקרים בתחומים נרחבים של רפואת האדם וקידום הקריירה של רופאים חוקרים המשלבים בין מחקר לטיפול רפואי. הודעות זכיה במענקי המחקר בסבב הראשון של התוכנית נשלחו בימים אלה ל-61 חוקרים ממוסדות מחקר ובתי חולים מכל רחבי הארץ. מדובר במענקים בבריאות האדם, כגון חקר הסרטן, פעילות מערכת החיסון, גנטיקה, גדילה והתפתחות ומחקרים רב תחומיים. 
פרופ' יוסי מקורי, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה , נמסר: "תוכנית מבריא היא צעד חשוב בקידום מחקר ביו-רפואי בישראל המבססת את החיבור החיוני בין הקליניקה למחקר המדעי, שילוב המגלם בתוכו תרומה לאיכותו של הרופא מחד וקידום הרפואה מאידך".
פרופ' בני גיגר, ראש התוכנית מטעם הקרן הלאומית למדע, ציין: "שיתופי הפעולה הקליניים-מחקריים בין חוקרים ממוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל ובין רופאים בבתי חולים ממגוון תחומי דעת והתמחות חיוניים להצלחת מחקר ביו-רפואי מקיף ופורץ דרך, וביכולתם להאיץ את קצב התגליות המדעיות ולמנף את פוטנציאל היישום של גישות טיפוליות חדשות בארץ ובעולם".
תוכנית "מבריא" נבנתה במסגרת שותפות ייחודית בין הקרן הלאומית למדע, הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת) וקרנות פילנתרופיות מובילות – יד הנדיב (קרן משפחת רוטשילד) וקרן משפחת קלרמן, והיא כוללת שיתוף עם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בישראל ועם משרד הבריאות.
מטעם יד הנדיב (משפחת רוטשילד) וקרן משפחת קלרמן נמסר: "מטרת תוכנית "מבריא" היא לאפשר לחוקרים הטובים ביותר, באקדמיה ובבתי חולים, את המשאבים והתנאים שיאפשרו להם להמשיך ולקדם את ישראל להיות מדינה מובילה בעולם בחדשנות במחקר וברפואה. אנו גאים לתמוך בתוכנית "מבריא" יחד עם שותפנו לחזון זה, אשר עמלים ללא לאות כדי ליצור מרחב משותף בו רופאים וחוקרים מובילים בישראל יוכלו לממש את יכולותיהם בהצלחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה