קריירה ולימודים

בשורה לסטודנטים בישראל: זאת האוניברסיטה שמאפשרת שימוש ב-ChatGPT

אוניברסיטת בר אילן תאשר לסטודנטים להיעזר בטכנולוגיות בינה מלאכותית. מסמך שהופץ לקהילת המרצים והתלמידים קובע שורת נהלים, ומחייב את הסגל להדריך את הסטודנטים לגבי השימוש המותר ב-AI. בנוסף, ידרשו לצרף טופס הצהרה דיגיטלי בו יפרטו את תרומת השימוש בכלים אלו לעבודה
מערכת ice | 
ChatGPT (צילום shutterstock, freepik)
לאחר שהפך לתופעה רווחת, השימוש בכלי בינה מלאכותית עורר את חמתם של מרצים רבים באקדמיה בישראל ובעולם. אוניברסיטת בר אילן הודיעה השבוע על שינוי מהותי במדיניות שלה, ואישרה לראשונה לסטודנטים להיעזר בטכנולוגיות בינה מלאכותית, אך עם כללים ברורים ומוגבלים.
מסמך חדש שהופץ לסטודנטים ופרטיו פורסמו במעריב, מדגיש את הצורך להבהיר ולהתאים את הנהלים לשימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים בכתיבה והגשה של עבודות אקדמיות. במסמך נכתב כי השילוב של טכנולוגיות אלו משנה את טבע העבודה הסטודנטיאלית ופותח שאלות חדשות בנוגע ליושרה אקדמית והתנהלות תקינה. 

 

ההנחיות החדשות מבוססות על הכרה בערך של הבינה המלאכותית לשוק העבודה המודרני והעתידי, ולכן האוניברסיטה לא אוסרת על השימוש בכלים אלה, אלא מעוניינת להנחות את הדרך בה ניתן להשתמש בהם באופן הוגן ונאות. בהתאם להנחיות, המרצים ידריכו את הסטודנטים לגבי השימוש המותר בבינה מלאכותית בקורסים שלהם.
 
אם המרצה לא קובע אחרת, הסטודנטים רשאים להשתמש בטכנולוגיות AI, אך חייבים להצהיר על השימוש ולפרט את תרומתו לתוצר הסופי של העבודה. הסטודנטים נדרשים לצרף טופס הצהרה דיגיטלי או מודפס עם העבודות האקדמיות, בו יפרטו את תרומת הבינה המלאכותית לעבודה.
במקביל, האוניברסיטה מזהירה מפני שימוש לרעה בטכנולוגיה, כמו הפצת פייק ניוז או גניבת זכויות יוצרים, אשר יחשבו לעבירות משמעת אקדמיות חמורות. כמו כן, הסטודנטים נושאים באחריות מלאה על התוכן בעבודותיהם, והטעויות שנגרמו כתוצאה מהשימוש בבינה מלאכותית יחשבו לחובתם האישית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה