בארץ

הישג היסטורי לאוניברסיטת בר אילן: מדוע קיבלה תרומה בסך מיליארד שקל?

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר אילן, מסר כי תורם אלמוני מארה"ב החליט לתרום למוסד כמיליארד שקל לטובת פיתוח המדע והחוסן הטכנולוגי של מדינת ישראל. בשלב הראשן יגויסו עשרות חוקרים במדעי Deep Tech, בהמשך יוקמו עשרות מעבדות מחקר ותינתן תמיכה לסטודנטים בתארים מתקדמים
מערכת ice |  1
אוניברסיטת בר אילן (צילום יחסי ציבור)
אוניברסיטת בר אילן זכתה לתרומה נדיבה במיוחד בסך מיליארד שקל – הנחשבת לאחת מהתרומות הגדולות ביותר שניתנו לאוניברסיטאות בישראל, ולראשונה בגודלה שניתנה לבר אילן מאז היווסדה. התורם, אשר בחר להישאר בעילום שם, הוא יהודי מארצות הברית אשר האמין כי תרומה למדע תחזק את החוסן הטכנולוגי של מדינת ישראל - במיוחד בתקופה זו.
פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר אילן, מסר כי בהתאם לרצונו של התורם האלמוני, המוסד ישתמש בכל התרומה לצורכי השקעה במדע. "מדינת ישראל, היום יותר מתמיד, זקוקה לחוסן טכנולוגי מבוסס מדע. זהו המפתח לחברה וכלכלה משגשגת. בר -אילן תפעל לחיזוק החוסן הטכנולוגי של המדינה".
בהמשך פרופ' צבן הוסיף כי התורם, איש בעל השכלה קדמית רחבה, התרשם במהלך ביקוריו בישראל כי לאוניברסיטת בר אילן קיימת השפעה מרכזית בתחומים הקשורים בקיומה של המדינה, בשל תשתיות מדעיות מבוססות וכן בזכות "המעורבות העמוקה בחיי החברה הישראלית על כל גווניה". עוד הוא אמר: "נשקיע את מתנת הירושה בשווי מיליארד שקל בפיתוח מדעי ה־Deep Tech שישפיעו על עתידה  של ישראל והאנושות כולה. זו רק ההתחלה ואני קורא לשותפים נוספים להצטרף לדרך המדע שאנחנו מובילים למען החברה והכלכלה שלנו".
בשלב הראשון, האוניברסיטה תגייס עשרות חוקרים במדעי Deep Tech, העוסקים בתחומי הסביבה, בריאות, בינה מלאכותית (שהפכה לאחת מהטכנולוגיות החשובות בעולם), הנדסה ועוד. בהמשך, יוקמו עשרות מעבדות מחקר מתקדמות ותינתן תמיכה לסטודנטים לתארים מתקדמים. "משימה גדולה לפנינו", אמר פרופ' צבן. "מדינת ישראל, היום יותר מתמיד, זקוקה לתמיכה והשקעות במדע ובהון האנושי שלה. החוסן הטכנולוגי שלנו, המבוסס מדע, הוא המפתח לחברה וכלכלה משגשגת".
חשוב לציין כי דווקא בימים אלו בהם ישראל מתמודדת עם קריאות לחרם אקדמי מצד אוניברסיטאות מובילות בעולם ברקע ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים, תרומה בסדר גודל שכזה מהווה אמירה ברורה וחדה: ההשקעה בישראל תימשך, דווקא עכשיו ולמרות הכל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדובר ב דיוויד גוטסמן (ל"ת)
    תומר 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור