בריאות

מחקר חדש ומדאיג: מי נמצא בסיכון של 40% למות ממחלת הסרטן?

מחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology, חושף כי נשים שחורות נמצאות בסיכון גבוה יותר למות ממחלת סרטן השד ביחס לנשים לבנות | כל הפרטים

מערכת ice | 
שירותי רפואה (צילום shutterstock)
בחודש שעבר נחשף כי בועיות חוץ תאיות קטנות שמופרשות מלב של מטופל חולה בכדי לרפאו, זורמות למחזור הדם ומזרזות גידול של תאים סרטניים בגוף. כעת, נחשף מחקר נוסף שבחן את הקשר בין שיעור התמותה מסרטן לבין הנשים החולות במחלה המסוכנת. 
המחקר שפורסם ביום שלישי האחרון בכתב העת Journal of Clinical Oncology, חשף ממצא מדאיג הקובע כי נשים שחורות מצויות בסיכון גבוה יותר למות ממחלת סרטן השד ביחס לנשים לבנות.
נסביר, עורכי המחקר גילו כי נשים שחורות נמצאות בסיכון גבוה יותר ללקות במחלה המסוכנת, (בשיעור של 40%) ביחס לנשים לבנות, גם אם מדובר בסוגי סרטן שניתן לטפלם. אלו ממצאי המחקר על אף שהשכיחות המאובחנת של אותו סוג סרטן דומה בין נשים שחורות ללבנות בארה"ב.
במסגרת המחקר, המענים בחנו את התוצאות העולות מ-18 מחקרים שבוצעו בנושא, בהם השתתפו לא פחות מ-230 אלף נשים שחולות בסרטן השד. עוד צוין, כי מתוך המדגם המייצג של המחקר, השתתפו 34 אלף נשים שחורות שחולות במחלת סרטן השד.
עורכי המחקר ביצעו השוואה בין שיעורי התמותה של הנשים השחורות לנשים הלבנות שסובלות מאותם סוגים של המחלה המסוכנת. למחלת סרטן השד קיימים תתי סוגים שונים ובמהלך המחקר, ביצעו המדענים ניתוח מעמיק בנושא. 
על פי ממצאי המחקר, עבור תת הסוג הנפוץ (חיובי לקולטני אסטרוגן ו/או פרוגסטרון (HR+ ושלילי ל-HER2), נשים שחורות נמצאות בסיכון של 50% יותר למות מהמחלה המסוכנת בהשוואה לנשים לבנות.
תת סוג אחר של סרטן השד (חיובי ל-HR+ וחיובי ל-HER2) הציג כי נשים שחורות היו בסיכון גבוהה יותר ללקות במחלה הארורה מאשר נשים לבנות. כלומר, עבור אותו תת סוג סרטן השד, נשים שחורות היו בסיכון למות מהמחלה בשיעור של 34% בהשוואה לנשים לבנות. עוד התגלה, כי נשים שחורות היו ב-17% יותר בסיכון למות ממחלת סרטן השד מסוג שמכונה "טריפל נגטיב" ביחס לנשים לבנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה