דיגיטל וטק

יוטיוב מוחרמת: מה עשתה שעורר זעם חסר תקדים?

משתמשים רבים מתלוננים בימים האחרונים על כך שהצפייה ביוטיוב הפכה לבלתי אפשרית. התשובה של החברה סתרה לחלוטין את ההוכחות ששותפו ברשת
יאיר מור | 
יוטיוב (צילום unsplash)
בימים האחרונים מתעוררת מחאה של ממש נגד שירות הווידאו הגדול בעולם. זאת לאחר שמשתמשים רבים דיווחו בפורום הרשמי של החברה מבית אלפבית (גוגל) ב-Reddit על "אינפלציה" של פרסומות לפני ובאמצע סרטונים.
מאז 2018, הנהיגה יוטיוב כללים ברורים, שלא איפשרו יותר משתי פרסומות לפני או במהלך סרטונים, וחייבה כל פרסומת באורך של יותר מ-6 שניות לספק למשתמשים כפתור דילוג לאחר 5 שניות. עם זאת, לאחרונה התרבו דיווחים על כך שהחברה כבר אינה מגבילה את הפרסומות באופן דומה: משתמשים העלו צילומים שמראים הפסקות של 5, 7, 8 ואפילו 10 פרסומות (!) ברצף.
הנה, לדוגמא, ציוץ של משתמש טוויטר שליקט דיווחים עם צילומים של הפסקות באורך 5, 8 ו-10 פרסומות:
 
יוטיוב עצמה הגיבה למשתמש אחר שהתלונן על אותה 'בעיה' כי "זה עשוי לקרות עם סוג מסוים של פרסומות שנקראות 'באמפרים', מאחר שאורכן מוגבל ל-6 שניות בלבד". עם זאת, כפי שניתן לראות בתמונות, ההפסקות כללו גם פרסומות באורך של 12 שניות.
 
המשתמשים זועמים על מה שנראה כמו ניסיון אגרסיבי להחריד לאלץ משתמשים לשלם על מנויי פרימיום לשירות – מנויים שעולים 19.90 שקל לחודש למנוי ייעודי למוזיקה ("יוטיוב מיוזיק") או 23.90 שקל לחודש למנוי פרימיום לצפייה בווידאו בישראל.
החברה מסרה בתגובה לאתרים PCMagazine ו-9to5Google כי "ביוטיוב, אנו ממוקדים בסיוע למותגים להתחבר עם קהלים ברחבי העולם, ואנו בוחנים תמיד דרכים חדשות להציף פרסומות המרחיבות את חוויית הצופים. הרצנו ניסוי עולמי קטן שהגיש כמה פרסומות ב'גלולת פרסום' כאשר צופים צפו בסרטונים ארוכים יותר על טלוויזיות מחוברות. המטרה היא לבנות חוויה טובה יותר עבור הצופים על ידי הפחתת הפסקות הפרסומות. סיימנו את הניסוי הקטן הזה".
גם התגובה הזו סותרת לחלוטין את הדיווחים, לפיהם ההפסקות הארוכות הללו היו גם תכופות יותר מאי פעם – כל 4 עד 5 דקות בסרטונים ארוכים.
נציין כי במחשבים ניתן לעקוף את הפרסומות ביוטיוב על ידי שימוש בחוסמי פרסומות לדפדפן כמו uBlock Origin, ובסמארטפון להשתמש באפליקציות צד שלישי כמו NewPipe, LibreTube או VueTube. עם זאת, בטלוויזיות חכמות, שבהן חנויות האפליקציות סגורות יותר, קשה בהרבה למצוא דרכים לחסום פרסומות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה