דיגיטל וטק

המשחק נגמר? צניחה חדה בהורדות והכנסות המשחקים

לפי שני מחקרים חדשים שפורסמו בימים האחרונים, ההוצאות על גיימינג בארה"ב – המדינה בה משקיעים הכי הרבה בתחום – צנחו עם היציאה מהקורונה והתהוות המשבר הכלכלי, במה שמאיים להפוך את המגמה בתחום שלפני המגפה היו מי שחזו שיהפוך למכניס ביותר בעולם לפני סוף העשור
יאיר מור | 
גיימינג (צילום פלאש 90)
היציאה ממשבר הקורונה, לצד הכניסה למשבר כלכלי חדש, גרמו למה שהיה אחד התחומים הצומחים בעולם עוד לפני המגפה, והתפוצצו ממש בזמן המגפה, לאבד את המומנטום שצפו לו למשך השנים הקרובות. התחום הזה הוא, כמובן, משחקי הווידאו.
לפי קבוצת המחקר NPD, על בסיס דו"חות מיקרוסופט וסוני שפורסמו בשבועיים האחרונים, ההוצאה על משחקים בארה"ב צנחה ב-13% או 1.78 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022 לעומת הרבעון המקביל ב-2021, ל-12.35 מיליארד דולר. ההוצאות על תוכן (כלומר, המשחקים עצמם), המהוות את רוב הכסף המתגלגל בגיימינג, צנחו ב-13% ל-10.97 מיליארד דולר, בעוד מכירות המכשירים (הקונסולות) ירדו באחוז בודד ומכירות האביזרים ירדו ב-11%.
החברה ציינה כי סוני ספגה פגיעה קשה במיוחד, עם צניחה של 26% במכירות המשחקים, לעומת 6% "בלבד"  לפי דו"ח מיקרוסופט. המגזר היחיד במשחקים לקונסולות ומחשבים שרשם צמיחה היה המנויים – כלומר שירותים בתשלום חודשי קבוע המספקים גישה למשחק אחד או יותר. התחום הזה צמח ב-15%.
דו"ח מקביל של חברת Sensor Tower, המתמקדת בחקר שוק האפליקציות, מעיד על ירידה דומה במשחקים לסמארטפונים ברבעון השני – 12%. הדו"ח של החברה סיכם גם את המחצית הראשונה של שנת היציאה מהקורונה, וציין כי הכנסות הגיימינג הנייד בארה"ב ירדו ב-9.6% בתקופה הזו, לסכום כולל של 11.4 מיליארד דולר.
החברה חילקה את תחום המשחקים לסמארטפונים ל-14 קטגוריות וחישבה כיצד השתנו נתוני ההורדות וההוצאות על משחקים בכל אחת מהן בחודשים ינואר עד יוני 2022. שלוש הקטגוריות הגדולות ביותר במדד ההורדות היו, ונשארו, היפר-קז'ואל, חשיבה (פאזלים) וארקייד – אך כפי שניתן לראות בגרף, הן ירדו ב-13.7%, 2.2% ו-14.2%, בהתאמה. לפי מדד ההוצאות הקטגוריות הגדולות ביותר הן חשיבה, קזינו ואסטרטגיה, שירדו ב-8.8%, 10.9% ו-9.2% ל-2.3, 2.2 ו-2 מיליארד דולר, בהתאמה.
"בעוד שהתחזיות שלנו צפו מגמת ירידה בהוצאות על משחקים ניידים במקביל לתחילת החזרה לשגרת החיים החדשה בארה"ב וירידה ההזדמנויות לשחקנים להיות מעורבים בכותרים הללו, הסביבה הכלכלית הנוכחית בהחלט תרמה לירידה מואצת – ועדיין, הוצאותיהם של צרכנים אמריקאים על משחקים ניידים נותרות גבוהות משהיו לפני המגפה", אמר רנדי נלסון, מנהל התובנות ב-Sensor Tower. עם זאת, הוא הזהיר: "במקור, חזינו שהכנסות תעשיית המשחקים הניידים בארה"ב יעברו ב-2022 את אלו של 2021 – אך חוסר הוודאות הכלכלית של החודשים הקרובים ישפיע ללא ספק על התפתחות הנושא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה