השוק

מר לו, למריו: נינטנדו מדווחת על ירידות במכירות

חברת המשחקים היפנית פספסה את תחזיות ההכנסות והרווח התפעולי, ומאשימה בכך את המחסור בשבבים – אך גם את העובדה שיותר אנשים קנו את המכשיר שעליו היא מרוויחה פחות
יאיר מור | 
נינטנדו (צילום יחסי ציבור)
המשבר העולמי לא עושה טוב לענקית המשחקים היפנית נינטנדו, שהציגה אתמול (רביעי) דו"ח שלילי למדי, שהצליח לפספס את התחזיות למרות היין החלש, שאמור היה לסייע למצבה בהמרה ממטבעות זרים בהם היא מוכרת סחורה. כל זה, שני רבעונים לאחר ששברה את כל השיאים הקודמים שלה.
ברבעון הראשון של שנת הכספים 2023 כפי שהיא נמנית על ידי נינטנדו הסתכמו מכירותיה ב-307.4 מיליארד ין – ירידה של 4.7% ופספוס של תחזיות האנליסטים ל-332.1 מיליארד ין; הרווח התפעולי ירד ב-15.1% ל-1016 מיליארד ין, ופספס את התחזיות ל-115.2 מיליארד ין; אך הרווח הנקי עלה ב-28.3% ל-118.9 מיליארד ין.
החברה ציינה כי מכירות קונסולת הסוויץ' הפופולארית שלה המשיכו לרדת ב-23% ל-3.43 מיליון, סך מכירות הקונסולה והמשחקים המיועדים לה ירדו ב-4.3%, מכירות משחקים למכשירים של חברות אחרות (בעיקר סמארטפונים) ירדו ב-16.8% ומכירות קלפים עלו ב-56.9%. החברה ציינה כי מתוך 41.4 מיליון עותקי משחקים שמכרה – ירידה של 8.8% - עלה חלקם של המשחקים המקוריים שפותחו על ידיה לעומת משחקים של מפתחים חיצוניים, מ-72.3% לפני שנה ל-76.3%. זאת בעיקר בזכות שלושה משחקים שלה שהושקו במהלך הרבעון: Nintendo Switch Sports, Mario Strikers: Battles League ו-Fire Emblem Warriors.
החברה טענה כי הסיבה לפספוס התחזיות היא המחסור במעבדים. "ייצור החומרה הושפע מגורמים כגון המחסור העולמי ברכיבי שבבים, שהובילו לירידה במכירות חומרה", היא כתבה, אך הוסיפה כי גם בין המכשירים שהצליחה לייצר ולמכור יותר ממחצית – 1.52 מיליון – היו מהדגם המשופר של סוויץ' בעל מסך ה-OLED, ששולי הרווח עליו נמוכים יותר, מה שאומר שהיא גם הרוויחה פחות על כל מכשיר שמכרה בממוצע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה