דיגיטל וטק

החוק הראשון במשחק של בזוס: אסור להזכיר את בזוס

אמזון השיקה משחק חדש בניסיון נוסף לרשום לזכותה הצלחה בתחום שמכניס מיליארדים – אלא שעד מהרה גילו המשתמשים שהחברה משקיעה לא פחות מאמצים בלמנוע מהם לצחוק על מייסדה מאשר במשחק עצמו
יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום Daniel Oberhaus, 2019)
טוב שם טוב ממשחק טוב? שחקנים במשחק חדש שהשיקה אמזון שלשום גילו שהיא השקיעה מאמצים כבירים בניסיון למנוע מהם לגרום לה ולמייסד שלה, ג'ף בזוס, מבוכה, וחסמה כמעט כל אפשרות שניתן להעלות על הדעת להשתמש בשני השמות – אמזון וג'ף בזוס – בשם המשתמש של שחקנים.
המשחק החדש נקרא New World, והוא האחרון בשורה של ניסיונות מצד ענקית הקמעונאות לרשום לזכותה הצלחה גם בתחום הגיימינג, שנחשב לאחד מהתחומים שחברות שעוסקות בהן יחוו בשנים הקרובות עליות דרמטיות בהכנסותיהן. שחקנים שנרשמו למשחק גילו שהם אינם יכולים לקרוא לדמות שלהם בשמות כמו "Jeff Bezos", "JeffBezos", "JeffB", "Bez0s" (הספרה אפס במקום האות או), "Be Zos", "Amazon", "Amaz0n" ועוד.
אתר PC Gamer, שניסה את רוב השמות האפשריים ונכשל כמעט בכל הניסיונות, ציין כי ההתראה המתקבלת בעת שימוש בשם דומה לזה של החברה או של מייסדה אינה שהוא כבר תפוס או שמור, אלא שפשוט אסור להשתמש בו, כפי שנהוג בתעשיית המשחקים לגבי שמות המכילים קללות. עם זאת, משתמשים במשחק דיווחו על לפחות שני שחקנים שהצליחו להערים על המערכת – אחד קרא לעצמו "Beff Jezos" (חילוף האותיות הראשונות בשם הפרטי ובשם המשפחה), ואחר קרא לעצמו "JeffrieBezos".
נראה שהסיבה למאמצים הכבירים נבעו מכך שבתקופת הבטא של המשחק חוותה אמזון כמה מבוכות שנגרמו על ידי שחקנים שהשתמשו בשמות כמו אלה שעתה היא מונעת שימוש בהם. המקרה הבולט היותר היה של שחקנית שקראה לעצמה "AmazonOfficial" ופנתה לשחקנים אחרים תוך הצגת עובדות ושמועות לא מחמיאות אודות תנאי העבודה הקשים לכאורה באמזון.
נראה שהאנרגיה שהשקיעה אמזון במניעת מקרים דומים מתחרה באנרגיה שהיא משקיעה במשחק עצמו, שסבל עוד לפני ההשקה הרשמית מביקורות שליליות, לאחר שהתברר כי הוא הוא הורס כרטיסים גרפיים – ולא כאלה ישנים או זולים, אלא דגמים חדשים ויקרים מאוד. לאחר מכן, ביום ההשקה היה עומס רב על השרתים, כאשר מאות אלפי שחקנים התחברו בו-זמנית וגרמו לתקלות.
כאמור, מדובר בניסיון נוסף לאחר שורה של כשלונות מצד אמזון בתחום המשחקים, שרובם הסתיימו בביקורות שליליות וירידה מהירה בפופולאריות של המשחקים, ואחד מהם היה כל כך גרוע עד שהוא בוטל לאחר שכבר הושק. בראיון לרגל השקת המשחק רמז בכיר בחברה לעיתון ניו-יורק טיימס כי זהו הניסיון האחרון של החברה להצליח בתחום, ואם המשחק הזה לא יצליח היא לא תבזבז עוד כסף על פיתוח משחקים משלה. עם זאת, זה לא יהיה סוף דרכה של אמזון בתחום: החברה היא בעליו של אתר שידור המשחקים הפופולארי בעולם, Twitch, ויש לה גם שירות הזרמת משחקים בשם Luna.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה