דיגיטל וטק

נאס"א דוחה את טיסת מאסק לירח, איך בזוס קשור?

סוכנות החלל האמריקאית הסכימה לעצור זמנית את העבודה מול SpaceX על החללית שאמורה להחזיר את ארה"ב לירח כדי לתת לבזוס הזדמנות לדרוש את החוזה לעצמו – אבל היה לה תנאי לשני המיליארדרים
יאיר מור | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
מלחמת המיליארדרים לכיבוש החלל נמשכת. הטיל הענק של אילון מאסק, שמתוכנן להגיע לירח בשנים הקרובות, כנראה לא יגיע בזמן – כך פורסם בסוף השבוע על ידי בית המשפט הפדרלי בוושינגטון הבירה.
לפי מסמך קצר, שנחתם על ידי עורכי הדין של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א וחברות החלל Blue Origin של ג'ף בזוס ו-SpaceX של אילון מאסק, הסוכנות תשהה לכחודשיים וחצי – עד 1 בנובמבר – את העבודה עם SpaceX על משימת שיגור האסטרונאוט והאסטרונאוטית האמריקאים הבאים לירח.
דובר מטעם הסוכנות הסביר לאתר הרג'יסטר כי "נאס"א עצרה מיוזמתה את העבודה עם SpaceX על חוזה 'אפשרות א' של מערכת הנחיתה האנושית החל מ-19 באוגוסט ועד נובמבר. בתמורה להשהיית העבודה הזמנית הזו, כל הצדדים הסכימו ללו"ז מזורז להליכים המשפטיים, שיסתיים ב-1 בנובמבר. נציגי נאס"א ממשיכים לעבוד עם מחלקת המשפטים כדי לבדוק את פרטי המקרה ומצפים לפתרון מהיר של הנושא".
כזכור, בשבוע שעבר דרשה החברה של בזוס לעצור את תוכנית החזרה לירח, בטענה כי הליך המכרז בו זכתה SpaceX של מאסק לא היה הוגן. החברה של מייסד אמזון כי זו של מייסד טסלה קיבלה הזדמנות להגיש מחיר מתוקן, בעוד שתי מתחרותיה לא קיבלו הזדמנות כזו, ואף הוסיפה כי התוכניות של SpaceX נמצאות "בסיכון גבוה". אנשי בזוס דרשו מבית המשפט להורות על עצירת שיתוף הפעולה בין נאס"א ל-SpaceX – והשבוע נראה שהסוכנות לא חיכתה להוראת בית המשפט ועצרה את העבודה מיוזמתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה