דיגיטל וטק

בזוס קנה מפייסבוק את צוות הלוויינים, כדי להתחרות במאסק

אמזון ופייסבוק חתמו לאחרונה על עסקה שהעבירה את כל צוות פיתוח האינטרנט הלווייני של הרשת החברתית לענקית הקניות ברשת. המטרה: להקים שירות אינטרנט לווייני עולמי שיתחרה בזה של SpaceX
יאיר מור | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
שיגור קבוצתי: פייסבוק העבירה לאמזון צוות שלם של יותר מ-12 עובדים שמפתחים שירות אינטרנט המבוסס על לוויינים, כך חושף אתר The Information.
העסקה אושרה ככל הנראה כבר בתחילת השנה, שכן העובדים עברו מהרשת החברתית של מארק צוקרברג לענקית המסחר המקוון של ג'ף בזוס כבר באפריל, אם כי המשרד שלהם נשאר באזור לוס אנג'לס. סכום העסקה לא ידוע, אך דובר מטעם פייסבוק אישר כי היא אכן קרתה.
"אנו מאמינים כי טכנולוגיית לוויינים תאפשר את הדור הבא של תשתית פס רחב, וכחלק ממאמצי הקישוריות שלנו בנינו צוות מדהים לתכנון ובדיקת דרכים חדשות לקידום קישוריות לוויינית תוך שימוש במערכות ופתרונות תקשורת חזותית ותדרי רדיו", מסר הדובר. "פייסבוק נשארת מחויבת לאפשר קישוריות עולמית טובה ורחבה יותר באמצעות פיתוח תוכניות, טכנולוגיות ומודלים עסקיים חדשים, ואנו נרגשים לראות את הצוות הזה לוקח את העבודה שלו לשלב הבא ומשאיר רושם ארוך-טווח על התחום".
אינטרנט לווייני הוא אחד התחומים החמים בקרב חברות טכנולוגיה גדולות, ובמיוחד אלו שהמודל העסקי שלהן מבוסס על מכירת פרסומות תוך גביית תשלום לפי מספר המשתמשים שאליהם הפרסומות הללו יכולות להגיע. פייסבוק, שכמעט כל אדם בעולם המערבי כבר רשום אליה, עובדת בשנים האחרונות על פרויקטים שונים להנגשת האינטרנט בעולם השלישי, מאחר שזהו שוק עם פוטנציאל אדיר שכמעט לא מנוצל כיום. מאמצים דומים מבצעת מיקרוסופט, שמתמקדת באינטרנט המבוסס על אנטנות רדיו וטלוויזיה, וגוגל, שהודיעה בתחילת השנה על סגירת פרויקט Loon שלה, שניסה במשך כמעט עשור להביא את האינטרנט לאזורים לא מחוברים באמצעות בלונים ענקיים. הפרויקט הבשל ביותר בתחום הוא שירות האינטרנט הלווייני Starlink מבית SpaceX של אילון מאסק, שחשף לאחרונה כוונה להיפתח לכל העולם וצפה חצי מיליון מנויים תוך שנה, ואילו אמזון, שכידוע יש לה חברה-אחות בשם Blue Origin שתשלח בשבוע הבא לראשונה אזרחים לחלל, עובדת מאז 2019 על מה שהיא קוראת לו "פרויקט Kuiper", שאמור לשגר בשנים הקרובות 3,236 לוויינים בהשקעה של 10 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה