דיגיטל וטק

מאסק משתלט על האינטרנט: האם יגיע לחצי מיליון משתמשים תוך שנה?

כשהמטרה היא להקרין אינטרנט בפס רחב לרוב כדור הארץ עד אוגוסט, מייסד ספייסX וטסלה בטוח שיצליח להגדיל משמעותית את כמות המשתמשים ב-Starlink. כמה עולה השימוש בחבילה ומה מהירות הגלישה?
כפיר אדר |  2
אילון מאסק (צילום אינסטגרם)
רשת האינטרנט הלוויינית של SpaceX, הנקראת Starlink, צפויה להגיע לסך של כ-500,000 משתמשים במהלך 12 החודשים הבאים, אמר אילון מאסק בכנס Mobile World Congress. המטרה הנוכחית של SpaceX, אמר מייסד החברה ומייסד טסלה, היא להקרין אינטרנט בפס רחב לרוב כדור הארץ עד אוגוסט.
רשת האינטרנט, בעיצומה של שלב בטא, שיגרה מאז למעלה מ-1,700 לוויינים למסלול כדור הארץ נמוך מאז 2018, ועברה לאחרונה על אמת מידה "משמעותית מבחינה אסטרטגית" של 69,420 משתמשים פעילים, אמר מאסק ל-MWC. לדבריו, סטארלינק כבר חולשת על 12 מדינות ומתרחבת. "אנחנו, אני חושב שבדרך להשיג כמה מאות אלפי משתמשים, אולי מעל 500,000 משתמשים תוך 12 חודשים", הוסיף.
 
להגיע לחצי מיליון משתמשים בשנה הבאה ולפתוח כיסוי אינטרנט עולמי - בהפחתת האזורים הארקטיים - בחודשיים הקרובים היא מטרה שאפתנית להפליא עבור סטארלינק. שירות האינטרנט יימכר ישירות לצרכנים באזורים הכפריים ביותר בעולם ולממשלות המחפשות חיבורי אינטרנט צבאיים טובים יותר (בין לקוחות אחרים). משתמשים בודדים רבים משלמים 99 דולר לחודש עבור אינטרנט תחת בטא, תוך שימוש בחבילה של 499 דולר של צלחת סטארלינק המיישרת את עצמה ונתב Wi-Fi. בינתיים, SpaceX מבטיחה מהירות הורדה של 100 מגה לשנייה ו -20 מגה לשנייה. ביקורות עד כה היו מעורבות.
אתגרים רבים בדרך לפתיחת שירות מסחרי ולספק כיסוי אינטרנטי עולמי. עלות כל מסוף Starlink היא 499 דולר לצרכנים, אך מאסק הודה בכנס כי כל מסוף עולה ל-SpaceX כפול מכך, מעל 1,000 דולר. החברה כבר הורידה את עלות הנתב לחצי מ-3,000 דולר והיא שואפת להפחית אותו ל"טווח של כמה מאות דולרים בשנה-שנתיים הקרובות", אמרה נשיאת SpaceX גווין שוטוול באפריל.
מאסק שמר על יעד מרכזי עבור SpaceX להימנע מפשיטת רגל כשהיא עוברת תהום עמוקה של תזרים מזומנים שלילי. המתחרה העיקרית של סטארלינק, OneWeb, הגישה בקשה לפשיטת רגל - ומאז התאוששה - בשנה שעברה. מאסק אמר כי צוות סטארלינק חתם על עסקאות עם שני מפעילי טלקום "מהמדינה הגדולה", אך הוא לא שם אותם. הוא רואה בסטארלינק "משלים" לספקיות 5G קיימות במקום להתחרות בהן באופן ישיר. "אתה יכול לחשוב על סטארלינק כממלא את הפערים בין 5G לסיבים ובאמת להגיע לחלקים בעולם שהכי קשה להגיע אליהם," אמר. כשנשאל כמה הוא יצטרך להשקיע בסטארלינק, אמר מאסק שזה תלוי איך אתה מגדיר השקעה.
"לפני שנלך לתזרים מזומנים חיובי, זה יהיה לפחות 5 מיליארד דולר, ואולי עד 10 מיליארד דולר, אז זה די הרבה", אמר והוסיף, "נצטרך להשקיע הרבה מאוד אחרי אותה נקודה כדי להישאר רלוונטיים בקרב המתחרים. ההשקעה הכוללת של סטארלינק תסתכם בכ-20-30 מיליארד דולר". לדבריו. ברגע שהרשת תפעל לחלוטין, SpaceX מקווה שהיא תוכל לייצר הכנסות של כ-30 מיליארד דולר עם Starlink ואולי אפילו לפצל אותה מ-SpaceX לצורך הנפקה.
עיקר ההכנסות הללו יממנו את מערכת Starship של SpaceX, מרכז השאיפות של מאסק להעביר בני אדם לירח ולמאדים. מאסק, שנודע בזכותו סביב לוחות הזמנים של פיתוח שאפתני להפליא, אמר בכנס כי השקת המבחן החללית הראשונה במסלול יכולה להגיע מתישהו "בחודשים הקרובים" - לוח זמנים שונה במקצת מיולי, כפי שאמר שוטוול בכנס לפני כמה ימים. .
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כשיעלה אני אצלו בכיס
    ירון 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סומך עליו יותר מעל כל החברות בשוק הישראלי
    סגור
  • 1.
    סומך עליו יותר מעל חמש חברות סייבר ישראליות
    ירון 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיעלה אני אצלו בכיס!!
    סגור