דיגיטל וטק

אינטל משיקה את זרוע ייצור שבבים הראשונה בעולם המותאמת לעידן ה-AI

אינטל חושפת תוכניות לפיתוח טכנולוגיות חדשות לייצור שבבים כגון Intel 14A, במטרה להגדיל באופן משמעותי את כמות השבבים ללקוחותיה. שואפת להפוך ליצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם עד שנת 2030

מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
היום (רביעי), חברת אינטל התכנסה בסן חוזה שבקליפורניה, באירוע הראשון שלה בשם "Intel Foundry Direct Connect", בו התכנסו לקוחותיה, חברות ושותפות באקוסיסטם ומנהיגים עסקיים ברחבי התעשייה. בין המשתתפים באירוע המרגש היו סם אלטמן מנכ''ל Open AI, מנכ''ל מייקרוסופט סאטיה נאדלה ורבים אחרים.
מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר שהתפתחות הבינה המלאכותית יוצרת הזדמנות היסטורית, הן למפתחי השבבים המתקדמים ביותר והן לתעשיית ייצור השבבים. לדבריו: "הקמת מפעל הייצור המותאם לעידן הבינה המלאכותית מאפשרת לאינטל ולשותפיה ליצור שווקים ומוצרים חדשים שישנו לטובה את האופן שבו הטכנולוגיה משרתת את האנושות".
אינטל חשפה באירוע את תוכניתה לפיתוח טכנולוגיות חדשות לייצור שבבים, כמו למשל "Intel 14A" במטרה להגדיל באופן משמעותי את כמות השבבים שהיא מייצרת עבור לקוחותיה. בנוסף, החברה שואפת להפוך ליצרנית השבבים השנייה בגדולה בעולם עד שנת 2030.
כמו כן, אינטל מקימה קבוצת ייצור חדשה בשם  Intel Foundry שתרכז את כל פעילויות הייצור והפיתוח. לטענת אינטל, הגישה הקיימת כיום בתעשייה לישומיי בינה מלאכותית אינה בת-קיימא, ואם שבבי הבינה המלאכותית שייוצרו ב-2024 יופעלו בממוצע 60% מהזמן, הם יצרכו יותר חשמל מכלל המדינות בעולם יחד.
שותפות האקו סיסטם של אינטל כמו למשל ARM‏, Synopsys ו-Cadence, חשפו בכנס כיצד הן משתפות פעולה עם החברה כדי לוודא התאמה מלאה בין כלי עיצוב השבבים (Desing) והקניין הרוחני (IP) שלהן לבין טכנולוגיות הייצור של אינטל, שיקל על לקוחות אינטל לתכנן ולפתח שבבים חדשים.
אינטל ו-ARM הכריזו על יוזמה משותפת לקידום חדשנות - שתאפשר לסטארטאפים לפתח שבבי מחשוב מתקדמים המבוססים על טכנולוגיית ARM. שתי החברות יציעו לסטארטאפים אלה תמיכה בייצור במפעלי אינטל, נגישות לקניין רוחני של ARM, וסיוע כספי - כדי לאפשר להם לממש רעיונות חדשניים ולצמוח באמצעות שימוש בטכנולוגיית ARM המתקדמת.
בנוסף, אינטל מדווחת כבר על השקעות וזכיות מצד לקוחותיה, המעידות על האמון ביכולות הטכנולוגיות של זרוע הפאונדרי שלה. החברה ייצרה עד כה למעלה מ-75 סוגים של שבבי בדיקה עבור לקוחות הפאונדרי שלה, כאשר 50 נוספים נמצאים בתהליכי פיתוח. 75% משבבים אלו מבוססים על טכנולוגיית תהליך הייצור המתקדמת - Intel 18A.
אינטל חשפה בכנס גם את אסטרטגיית "systems foundry offering" לעידן הבינה המלאכותית. מעבר לייצור שבבים בלבד, אינטל תציע חבילה שלמה של טכנולוגיות ושירותים כדי לעזור ללקוחות לתכנן ולבנות מערכות שלמות המותאמות ליישומי בינה מלאכותית.
במקום להציע את ייצור השבב בלבד, אינטל תספק פתרון שלם המבוסס על מומחיותה בתכנון שבבים, טכנולוגיות אריזה מתקדמות, תוכנה ורכיבים נוספים ברמת המערכת במטרה לעזור ללקוחותיה לבנות מערכות בינה מלאכותית יעילות.
עוד טענה החברה המצליחה כי הגישה הנוכחית בתעשיית המחשבים אינה מאפשרת אימוץ נרחב ובר-קיימא של בינה מלאכותית. הסיבה לכך היא הגידול האקספוננציאלי בכוח החישוב הנדרש ליישומי AI - פי 2 כל 10 חודשים בשנה האחרונה בלבד. כתוצאה מכך, גם ייצור השבבים עבור AI גדל בקצב מהיר.
על פי הערכות החברה, אם כל שבבי ה-AI שייוצרו בשנת 2024 יופעלו ב-60% מהזמן, הם יצרכו יותר חשמל מאשר 61% ממדינות העולם. בנוסף, כיום הביצועים הממשיים של מערכות AI ממוצים רק ב-30% בממוצע בגלל חוסר יעילות ועיכובים. אינטל מאמינה כי על מנת לספק את הרעב ל-AI לטווח ארוך נדרשת אופטימיזציה שלמה של הטכנולוגיה והמערכת ברמות שונות.
לדברי אינטל, הפתרון לבעיית צריכת האנרגיה וחוסר היעילות במערכות בינה מלאכותית נוכחיות הוא באופטימיזציה מקיפה של הטכנולוגיה והמערכת בכל הרמות, לרבות: אופטימיזציה של תהליך הייצור ברמת הטרנזיסטור; שיפורים בטכנולוגיות האריזה והחיבור בין השבבים; קידום רשתות התקשורת בתוך ובין השבבים; אופטימיזציה של מערכות קירור והספקת הכוח ושיפורים ברמת התוכנה והאלגוריתמים.
המטרה של אינטל היא להשיג "אופטימיזציה משותפת של המערכת והטכנולוגיה" כלומר, שילוב ומיפוי אופטימלי של כל שכבות המערכת יחדיו ליצירת פתרון AI מיטבי. סטיוארט פאן, סגן נשיא בכיר של שירותי הייצור של אינטל אמר באירוע: "אנו מספקים פתרונות ייצור שבבים ברמה עולמית המבוססים על מקור אספקה אמין, בר קיימא ומאובטח בשילוב יכולות ייחודיות לפיתוח מערכות שבבים מתקדמות. שילוב של יתרונות אלו מאפשר ללקוחותינו לפתח ולספק פתרונות ליישומים המאתגרים והתובעניים ביותר".
במהלך האירוע אינטל הכריזה כי היא משנה את השם של פעילות הפאונדרי ויוצרת קבוצת ייצור חדשה בשם Intel Foundry, אשר תשמש כזרוע הייצור החדשה של החברה. Intel Foundry תחבר בתוכה את כלל פעילויות הייצור, הפיתוח והפאונדרי של אינטל, ותכלול חטיבה ייעודית המספקת שירותי ייצור שבבים בחוזה ללקוחות חיצוניים.
Intel Foundry תכלול את MSO - קבוצת כל מפעלי הייצור של אינטל ברחבי העולם, כולל בישראל, TD - מפעל הפיתוח של אינטל באורגון, המהווה את הזירה הראשונה לכל טכנולוגיה חדשה שאינטל מנסה לייצר, ו-IFS :הפעילות הפאונדרי הנוכחית של אינטל.
בעבר, פעלה הזרוע הזו תחת השם "Intel Foundry Servicest" כעת, עם השקת המותג החדש "Intel Foundry" החברה מקדמת מהלך אסטרטגי המחזק את מעמדה כשחקן מרכזי בתעשיית הפאונדרי העולמית.
גלסינגר ציין באירוע כי התוכניות השאפתניות של החברה להרחבה משמעותית של יכולות פיתוח וייצור השבבים שלה, יחד עם שותפים באקו-סיסטם, יהפכו את אינטל לספקית שירותי הייצור (פאונדרי) המובילה השנייה בגודלה בעולם בתוך עשור.
בנוסף, אינטל תדווח על התוצאות הכספיות של כל פעילות הייצור באופן נפרד, מהלך שמבטיח שקיפות רבה יותר ומאפשר למשקיעים ולשוק להעריך את ביצועי החברה בצורה מדויקת יותר. שמתוכנן לעידן הבינה המלאכותית, וחשפה מפת דרכים מורחבת עבור טכנולוגיות ותהליכי ייצור חדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה