השוק

על סך 10 מיליארד דולר: זה המענק שאינטל עשויה לקבל מהממשל האמריקני

בארה"ב מעוניין להגביר את תחום ייצור ופיתוח השבבים, ומשרד המסחר האמריקני הודיע על חלוקת מענקים בגובה מיליארדי דולרים לחברות שעוסקות בתחומים אלו. אינטל עשויה ליהנות מסובסידיות של יותר מ-10 מיליארד דולר, והיא מתכננת להשקיע בהקמתם של מפעלים חדשים בארה"ב
מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
לפי דיווח של סוכנות בלומברג, בממשל האמריקני שוקלים להעניק סובסידיות של יותר מ-10 מיליארד דולר לענקית השבבים אינטל, כשברקע תכנית רחבה יותר בגובה 39 מיליארד דולר עבור חיזוק תחום ייצור השבבים בארה"ב. בימים אלו מתנהל משא ומתן בנושא, והכספים שהחברה תקבל יועברו, קרוב לוודאי, על ידי מענקים ישירים והלוואות.
משרד המסחר האמריקני כבר הכריז על חלוקת שני מענקים קטנים יותר, ושרת המסחר ג'ינה רימונדו הודיעה כי יחולקו מענקים נוספים בהמשך. מטרתם הוא להגביר את הייצור ולשמש לבנייתם של מפעלים נוספים.
כמו כן, החברה מתכננת להשקיע מיליארדים בהקמה של מפעלים חדשים באריזונה ובניו מקסיקו. מפעל נוסף שמתוכנן להיבנות הוא באוהיו, והוא צפוי להפוך  לגדול ביותר בעולם בתחום השבבים. הוול סטריט ג'ורנל דיווח בעבר כי הקמתו צפויה להתעכב ולהסתיים עד 2026, אם כי ייתכן וקצב הבנייה יואץ בזכות חלוקת המענקים של הממשל.
ובזירה המקומית: לאחרונה אינטל ישראל הודיעה על הקמתו של מפעל חדש בקריית גת בהשקעת ענק של 25 מיליארד דולר. במכתב שפרסמה החברה נכתב: "השקעה זו מציבה את מדינת ישראל כמעצמת ייצור בתעשיית השבבים המתקדמת בעולם ותומכת באסטרטגיית הצמיחה של אינטל העולמית. המפעל החדש בקרית גת הינו חלק קריטי באסטרטגיה זו והוא מהווה חלק ממהלכיה של אינטל לבניית מפעלים חדשים בארה"ב ובאירופה, על מנת לאפשר שרשרת אספקה יציבה ולייצר ללקוחות פנימיים וחיצוניים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה