דיגיטל וטק

אינטל יורדת ב-6% אחרי הצגת תכנית ייצור השבבים

אינטל מתכננת הקמת מפעל הרכבה וייצור של שבבים בפולין בעלות של 4.6 מיליארד יורו, שיתחרה ביצרנית מטאיוואן. המניה הגיבה אמש בירידה
מערכת ice |  1
אינטל (צילום Magma Images)
מניית אינטל ירדה אמש (רביעי) ב-6% בבורסת ניו יורק, לאחר שהחברה שלחה עדכון למשקיעים על התוכנית להפוך לחברת ייצור שבבים המתחרה עם TSMC.
סמנכ"ל הכספים של אינטל, דיוויד זינסנר, הסביר כיצד החברה תשנה בקרוב את האופן שבו היא מדווחת על תוצאותיה הכספיות כדי לשגר מחברת IFS (עד היום חברת שירותי הייצור שלה), דו"ח רווח והפסד משלה. מבנה הדיווח החדש של אינטל יכול גם לסייע בשליטה בעלויות אצל יצרנית השבבים, ששואפת לקצץ עד 10 מיליארד דולר מהעלויות שלה בשלוש השנים הקרובות.
המשקיעים ממשיכים להעריך מחדש את תוכנית המפנה של אינטל תחת המנכ"ל פט גלסינגר, שבראשה התחרות עם טכנולוגיית הייצור של TSMC עד 2026, תוכנית שהיא מכנה "חמישה צמתים בארבע שנים". אינטל מתכננת להשתמש בשבבים שלה כדי לפתור בעיות בייצור שלה לפני פתיחת המפעלים לחברות צד שלישי.
אם אינטל תשיג את TSMC, היא תוכל להתחרות על חוזים לבניית שבבים בעלי ביצועים גבוהים מחברות כמו אפל, Nvidia וקוואלקום, שאינן מפעילות קווי ייצור משלהם וכרגע בוחרות לרוב בייצור של TSMC או סמסונג. אינטל אמרה שהיא מצפה להכריז על לקוחות מפתח לעסקי הייצור שלה בהמשך השנה.

"קבוצת הייצור תתמודד כעת עם אותה דינמיקה בשוק כמו עמיתיה", אמר זינסנר לאנליסטים. העדכון אתמול התמקד באופן שבו אינטל תשתמש ביכולות הייצור שלה עבור השבבים שלה. הוא אמר שעדכונים נוספים על עסקי הייצור, ופרטים על לקוחות צד שלישי, יגיעו בהמשך השנה.
אנליסטים בשיחה דאגו לשולי הרווח הגולמי של אינטל ושאלו כיצד התוכנית הזו תגדיל אותם. באפריל, אינטל אמרה שהרווח הגולמי שלה ברבעון הראשון היה 38.4%, ירידה של 51.3% בשנה. הנהלת אינטל הודיעה ביום רביעי שהיא צופה ברווחים של 60%.
AMD, היריבה הגדולה של אינטל, ירדה בכמעט 6%, בעוד קוואלקום ירדה ביותר מ-3%. Nvidia, שהתחזקה בזכות גל הבינה המלאכותית האחרון, ירדה בפחות מ-2%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז זהו שלא
    BK 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו תמיד גם זה יקרה מאוחר מידי ומעט מידי. מקסימום ייצרו רכיבים למכונות כביסה
    סגור