תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות: שחקן הקולנוע המוערך נפטר בגיל 87

לואיס גוסט ג'וניור, שזכה בפרס האוסקר בשנת 1982 על תפקידו בסרט "קצין וג'נטלמן", הלך לעולמו בגיל 87. כמו כן, היה מועמד לפרס האמי על תפקידו במיני-סדרה "שורשים", ואף השתתף בסרט "נשר הברזל" אשר צולם בחלקו בישראל
מערכת ice | 
קולנוע (צילום vecteezy)
לואיס גוסט ג'וניור, אחד מהשחקנים המוערכים בעולם הקולנוע האמריקני, הלך לעולמו בגיל 87 ביום חמישי האחרון. אמנם לא פורסמה סיבת המוות, אך הוא חשף בעבר כי חלה בסרטן הערמונית. הותיר אחריו שני ילדים.
גוסט נולד בברוקלין והחל לככב על במות תיאטרון ברודווי כבר בשנות ה-50. הוא פרץ לתודעת הקהל כאשר שיחק במיני-סדרה "שורשים", אשר עוקבת אחר משפחה אפרו-אמריקנית בתקופת העבדות בארה"ב. על תפקידו בסדרה זו כעבד הוותיק פידלר, הוא זכה לפרס האמי. את ההישג המרשים ביותר גרף בשנת 1982, כאשר זכה בפרס האוסקר על תפקידו בדרמה "קצין וג'נטלמן", ובכך הפך לשחקן האפרו-אמריקני השחור השני בהיסטוריה שזכה באוסקר.
בהמשך שיחק במגוון סרטים נוספים, בהם גם "נשר הברזל" אשר צולם בחלקו בישראל ובו השתתפו שחקנים ישראליים. כמו כן כיכב בדרמות נוספות כדוגמת "חייל צעצוע", וכן במגוון סדרות והפקות רבות בארה"ב, ביניהן גם של רשת HBO. אין ספק כי גוסט הצליח להשאיר אחריו חותם משמעותי במיוחד, הכולל מורשת ארוכה במיוחד של עשייה קולנועית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה