קריפטו

האם ביננס נענתה לבקשה הישראלית ועיקלה נכסים פלסטיניים?

מייסד בורסת הקרפיטו Paxful טוען כי בורסת הקריפטו הגדולה בעולם עיקלה חשבונות פלסטיניים רבים, לכאורה מפני שהם קשורים לקבוצה מעזה שסומנה כארגון טרור על ידי גופי הביטחון בישראל. ביננס מכחישה
שרון בירקמן | 
צ׳אנגפנג זאו (צילום shutterstock, ויקיפדיה, freepik)
האם בורסת הקריפטו ביננס הטילה עיקול על כספים המיועדים לפלסטינים, בעקבות בקשה שהוגשה על ידי צה"ל? לטענת ריי יוסף, מייסד פלטפורמת הקריפטו Paxful, ביננס אכן נענתה לבקשה וכעת מסרבת להחזיר את הכספים לפלסטינים. פניות שנעשו לשחרור הכספים נדחו והחשבונות נותרו מוקפאים ללא גישה.
על פי המידע שהוזרם לטענתו לביננס, מדובר בקבוצה בשם חברת החליפין דובאי, הפועלת בעזה והוגדרה כארגון טרור על ידי ישראל עוד בשנת 2022. לדברי יוסף, ביננס הגבילה את הגישה לכספות קריפטו שקיבלו כספים מהקבוצה, כולל אלו של פלסטינים. כשמטבעות קריפטוגרפיים מועברים על ידי ארגון המוגדר כארגון טרור, הם נחשבים לרכוש ארגון הטרור עצמו. בנוסף, כל כספת קריפטו שמכילה מטבעות שנמסרו על ידי הארגון נחשבת גם היא לרכושו. כלומר, החוק מתיר להחרים את המטבעות ואת הכספות שבהן הם מאוחסנים.
“קיבלתי את המידע ממקורות שונים", אמר ריי. "כל הפלסטינים נפגעים ומן הסתם כל הלבנונים והסורים יקבלו את אותו טיפול. אם אין לך מפתחות, אין לך מטבעות. כולנו פלסטינים עכשיו".

ההאשמות בשיתוף פעולה עם ישראל מגיעות על רקע טענות שבורסת הקריפטו מדליפה מידע על משתמשים מהאזור לצה"ל ללא כל הליך חוקי.
ביננס מכחישה את הטענות על החרמת כספים מכל לקוחותיה הפלסטינים. "רק מספר קטן של חשבונות משתמשים, הקשורים לכספים לא חוקיים, הוגבלו לעסקאות", נמסר מהחברה.
ביננס לא מסרה פרטים נוספים על מספר המשתמשים המושפעים או על תאריך הטלת ההגבלות. על פי נתוני SimilarWeb, רצועת עזה היא שוק קטן עבור ביננס, עם תנועה של כ-0.05% בלבד מהביקורים באתר בשנתיים האחרונות. עם זאת, התנועה מהאיזור זינקה ביותר מ-80% מאז אוגוסט 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה