בעולם

פיצוץ הביפרים: העולם הערבי מסקר, נסראללה ישא נאום

העולם הערבי ולבנוני בפרט בהלם מאירוע פיצוץ הביפרים של פעילי חיזבאללה, ומסקר את הנושא ללא רגיעה. נסראללה נאלץ לשאת הצהרה בנושא, אך נראה כי הוא מחכה לדבר מה
דורון בלוך | 
חסן נסראללה, העומד בראש ארגון הטרור והמיליציה הלבנונית חזבאללה (צילום shutterstock)
אירוע פיצוץ הביפרים אתמול (שלישי) בלבנון בו סדרת אירועים מתואמים גרמו לפיצוץ אלפי מכשירי 'ביפרים' אותם החזיקו פעילי חיזבאללה בלבנון, מסעיר את העולם, ובעיקר את העולם הערבי על המבצע המפעים, עליו ישראל לא לקחה אחריות רשמי, אך החיזבאללה כבר הטיל את האחריות על ישראל כעומדת מאחורי המבצע.
בכותרת הראשית באתר החדשות הלבנוני 'אל-אחבאר' המזוהה כמקורב לחיזבאללה סוקר האירוע תחת השם ''רצח בלי חוקים'' וכתב על האירוע "תוך דקה הצליח להפנות את מהלומותיו הקשות ביותר" ותיאר זאת כ"מבצע ביטחוני יוצא דופן מבחינת יכולת הגעה ליעדים ואמצעי תקשורת, וכן "עליונות טכנולוגית ומודיעינית ישראלית".

בנוסף, נראה כי גם מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה לא יכול להישאר בשתיקתו מבלי להגיב פומבית לעניין, ועל הודיע כי ישא מחר בערב הצהרה בנושא. ובישראל נערכים לכוננות לאופציה של מתקפה מלבנון, זאת תחת הערכה כי נסראללה שקבע את הצהרתו רק למחר, ירצה אולי להגיע להצהרה לאחר שהנחית מכה על ישראל ויוכל לציין גם הצלחה. זאת לאחר שאמש הסתפק הארגון בהודעה יחסית רגועה בה תאר את נזקי ופרטי האירוע, ואמר כי "הארגון נמצא בכוננות ומוכנות גבוהה להגן על לבנון מכל תוקפנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה