קריפטו

תביעה ייצוגית חדשה נגד בייננס: "מגנט לטרוריסטים"

תביעה ייצוגית חדשה הוגשה כנגד בורסת הקריפטו הגדולה בעולם ומייסדה, צ'נפנג זהאו (CZ). התובעים טוענים כי הבורסה התעלמה במכוון מחוקי הלבנת הון. הערכה: התביעה לא תגיע לדיון ותסתיים בפשרה, וזאת למען עתיד התעשייה
שרון בירקמן | 
צ׳אנגפנג זאו (צילום shutterstock, ויקיפדיה, freepik)
תביעת ייצוגית חדשה הוגשה כנגד בייננס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, ומייסדה לשעבר, צ'נפנג זהאו (CZ). התביעה מעלה טענות של הזנחה מכוונת של רישוי ופרוטוקולים למניעת הלבנת הון. התביעה הוגשה על פי כתב התביעה, בייננס לא נרשמה ברשויות המתאימות ולא שמרה על פרוטוקולים הולמים למניעת הלבנת הון. "התעלמות מכוונת מהחוקים והתקנות הפכה את Binance.com למגנט לפושעים, טרוריסטים ושחקנים רעים אחרים", נכתב בכתב התביעה. " Binance.comהפכה לחלק קריטי במאמציהם להלבין קריפטו שנגנב או הושג באמצעים לא חוקיים".
על פי כתב התביעה, בייננס ו-CZ הציבו האינטרסים הכלכליים שלהם מעל לדרישות החוקיות והרגולטוריות. על פי הטענות, הם הציעו לפושעים אמצעים ופתרונות שאיפשרו להם להלבין כספים. בנוסף נטען בכתב התביעה כי בייננס.US, הזרוע האמריקאית של הבורסה, הוקמה במטרה ליצור רושם של שקיפות וציות לחוק האמריקאי, תוך שהיא מספקת ללקוחות האמריקאיים מסגרת נפרדת ואידיאלית. בפועל, כך נטען בכתב התביעה, הזרוע האמריקאית שימשה כמסך עשן במטרה להטעות את רשויות האכיפה האמריקאיות ולמנוע מהן לבחון לעומק את פעולות בייננס הבינלאומית ורמת הציות שלה לחוקי הלבנת ההון ולדרישות הרגולטור.

משפטנים מעריכים כי בייננס ו-CZ יעדיפו להסדיר את התביעה מחוץ לכתלי בית המשפט. בתרחיש שבו התיק אכן יגיע בסופו של דבר לבית המשפט, בייננס עלולה לנסות להגן על עצמה באמצעות חשיפת קשיים בתחום של ניתוח ומעקב קריפטו, נושא שתהיה לו השלכה על התחום כולו.
בתחילת השנה בייננס הגיעה להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי במסגרתו שילמה 4.3 מיליארד דולר; ההסדר כלל הודאת אשמה בהפרות חוקי הלבנת הון. הבורסה שילמה 2.85 מיליארד דולר נוספים כדי להסדיר את הסוגיה עם ועדת המסחר (Commodity Futures Trading Commission (CFTC)). 
CZ התפטר מתפקידו כמנכ"ל והודה בסעיף אחד של הפרת חוקי הלבנת הון. הוא החל לרצות ארבעה חודשי מאסר בחודש יוני השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה