תרבות ופנאי

אבל בעולם המוזיקה: הזמר האהוב מת בגיל 76

פרנקי בוורלי, שהיה לאחד מחברי להקת הסול, ה-R&B ופאנק Maze Featuring Frankie Beverly, הלך לעולמו
מערכת ice | 
הופעות (צילום pixabay)
בשורות עצובות לחובבי המוזיקה. פרנקי בוורלי, הסולן האייקוני של להקת הסול, ה-R&B ופאנק Maze Featuring Frankie Beverly, מת בגיל 76. משפחתו אישרה את הידיעה בפוסט הרסני ברשתות החברתיות.
"אבל על אובדן אדם אהוב הוא חוויה אישית ורגשית עמוקה", כתבה המשפחה בהספדה ברשתות החברתיות. "במהלך הזמן הזה, בעודנו מנווטים רגשות של צער, הרהור והיזכרות, אנו מבקשים בחביבות פרטיות והבנה, ומאפשרים לנו את המרחב להתאבל בדרך שלנו".

ההצהרה המשיכה, "הווארד סטנלי בוורלי, הידוע בעולם בשם פרנקי בוורלי, חי את חייו בנשמה טהורה. הוא חי למען המוזיקה, המשפחה והחברים שלו. מבחינתנו, אף אחד לא עשה את זה טוב יותר. תאהבו אחד את השני כפי שהוא היה רוצה את זה עבור כולנו."
בוורלי, שנולד בהווארד סטנלי בוורלי ב-6 בדצמבר 1946, בפילדלפיה, פנסילבניה, התפרסם כאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתעשיית המוזיקה. גדל באזור מזרח גרמןטאון בפילדלפיה, הוא החל את מסעו המוזיקלי בשירת גוספל בכנסיות מקומיות. בגיל 13 בלבד, הוא הצטרף לאנסמבל The Silhouettes ומאוחר יותר הקים קבוצה משלו, The Blenders, בהשראת אייקוני דו-וופ כמו פרנקי לימון. בהנהון ראש לאליל המוזיקלי שלו, בוורלי שינה את שמו הפרטי לפרנקי, והכין את הבמה למורשתו העתידית.
ב-1970 הקים בוורלי את להקת Maze בפילדלפיה, שנקראה במקור Raw Soul. הפריצה הגדולה של הקבוצה הגיעה כאשר אגדת ה-R&B מרווין גיי, שהתרשם מהכישרון שלהם, הציע להם לשנות את שמם ל-Maze. בוורלי עברה לסן פרנסיסקו ב-1971, והשאר היסטוריה.
השפעתו של פרנקי בוורלי לא נעלמה מעיניהם. בשנת 2012, הוא זכה בפרס היוקרתי על מפעל חיים בטקס פרסי BET. ב-2019, בגיל 72, הוא הציג הופעה עוצמתית בפסטיבל Essence בניו אורלינס, והוכיח שהמוזיקה שלו עדיין ריגשה את ההמונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה