כסף וצרכנות

הרכבים השיתופיים ממשיכים לכבוש את ת"א: זו השחקנית החדשה שנכנסה

קבוצת שלמה סיקסט החלה להפעיל את מערך שירות הרכב השיתופי שלה בתל אביב: "שלמה סיקסט share", זאת לאחר הזכייה במכרז העירייה להפעלת שירותי רכבים שיתופיים לנסיעות בינוניות-ארוכות מחוץ לעיר. כל המחירים והמבצעים לפניכם
מערכת ice | 
שלמה סיקסט (צילום עזרא לוי)
קבוצת שלמה, חברת הרכב הגדולה והמובילה בישראל, משיקה הבוקר (שלישי) את פעילות שירות הרכב השיתופי, "שלמה סיקסט Share" בעיר תל אביב-יפו, זאת לאחר הזכייה במכרז העירייה להפעלת שירותי רכבים שיתופיים לנסיעות בינוניות-ארוכות מחוץ לעיר, שנערך בחודש יולי 2022.
השקת הפעילות התקיימה בחניון "חניתא רידינג", בנוכחות אסי שמלצר, יו״ר קבוצת שלמה; מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה; ואסף הראל, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו ומיוזמי פרויקט הרכב השיתופי בעיר. 
כבר מהיום, 100 כלי רכב שיתופיים שהוצבו בכ-100 מוקדי חניה ייעודיים ברחבי העיר החלו לפעול ולתת מענה לתושבי העיר. המיזם מרחיב את מגוון המוצרים עבור תושבות ותושבים אשר אין בבעלותם רכב פרטי ומאפשר להם לנסוע לטווחים ולשעות ארוכות יותר. השירות החדש, שמשלים את שירות אוטותל שכבר פועל בעיר, מייצר הזדמנות לנסיעות ארוכות יותר בדגש על נסיעות מחוץ לעיר בתעריפים אטרקטיביים. 
שירות הרכב השיתופי "שלמה סיקסט Share" פועל באמצעות אפליקציה ייעודית אותה הלקוח מוריד לטלפון הסלולרי שלו ודרכה מתקשר עם השירות בצורה קלה ומהירה ובאמצעות טכנולוגיות מתקדמות כגון מערכת זיהוי פנים, סריקת רישיון נהיגה ועוד. באמצעות האפליקציה יוכל הלקוח לאתר רכב זמין וקרוב, לפתוח אותו מהנייד, ולנסוע וכן ליצור קשר עם שירות הלקוחות.
השימוש בשירות מצריך הרשמה קצרה ופשוטה באפליקציה שניתן לעשות באופן מידי בכל עת ומכל מקום, נמשכת לא יותר מ-3 דקות וללא דמי מנוי כלל. מחיר השירות שקוף ונגיש וכולל מעטפת שלמה הכוללת אף ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה, כך שבעת השימוש, הלקוח תמיד ידע מראש מה העלויות הצפויות לנסיעה.
תל אביב-יפו מצטרפת לרשימה מכובדת של כ-80 רשויות בהן המיזם כבר יצא לדרך, ביניהן ירושלים, מודיעין, רחובות, כפר סבא, הרצליה, רעננה, ראש העין, עפולה, עכו, נהריה, קרית מוצקין ופתח תקווה. קבוצת שלמה מתכננת להתפרס בהדרגה לערים נוספות תוך שימוש בצי רכבי ההשכרה של החברה, המונה כ- 12 אלף רכבים אשר יתמכו במיזם. מרבית החניות מצויות בחניונים העירוניים של אחוזות החוף ואתרים וכן בחניות רחוב המסומנות בכחול לבן.
חניתא הוא חניון משולב שהקימה עיריית תל אביב-יפו לפני כשנה עבור תחבורה שיתופית.
החניון מאפשר לחנות את הרכב בתחומו ולהמשיך ליעד באחד מתוך מגוון אמצעי התחבורה השיתופית והציבורית שנמצאים במקום: אוטובוסי תחבורה ציבורית - כשהמתקפים את כרטיס הרב קו לפחות פעם אחת בתקופת החניה זכאים לחניה חינם ל-24 שעות.
מגוון אופניים וקורקינטים שיתופיים, חניות ייעודיות לאופניים וקורקינטים פרטיים וחניות ייעודיות לרכבים של אוטותל ושלמה Share וחברות רכב שיתופי נוספות. מדובר באזור אסטרטגי למשתמשים היברידיים המעוניינים לחנות את רכבם בפאתי העיר ולהגיע ליעדם באמצעי תחבורה בני קיימא במהירות ובנוחות, ללא צורך בחיפוש חניה.   עלויות פיתוח האפליקציה, תיחזוק השירות והרכבים הינם באחריות קבוצת שלמה בלבד.
עלות חבילת השירות ויתרונותיה: מחיר מבצע: 100 שקלל ל-4 שעות + 60 ק''מ (תקף ל4 חודשים מהרישום לשירות). הרשמה דיגיטלית מלאה האורכת מס' דקות בודדות באמצעות אפליקציית "שלמה סיקסט Share". ללא דמי מנוי: דמי שימוש בשווי 79 שקל והחל מהשעה הרביעית לשימוש מחיר שעתי של 4.5 שקל כולל מע"מ וכולל דלק.
בנוסף לדמי השימוש, מחיר מרחק נסיעה של עד 25 ק"מ יעלה 1.2 שקל לק"מ ומעל 25 ק"מ יעלה שקל לק"מ בלבד מחזיקי כרטיס דיגיתל יקבלו הנחה של 10% על השימוש בשירות. כיסוי נזקים: מוקד שירות ומענה 24/7. מודל פשוט ושקוף ללקוח. המחירים הינם צמודי מדד ויעודכנו על בסיס מדד המחירים לצרכן והעליה בתעריפי הדלקים
אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה: "תחילת הפעילות של שלמה Share בעיר תל אביב-יפו מסמלת עתיד מזהיר בו לתושבי העיר ניתנת האפשרות להתנייד בקלות ובנוחות אל מחוץ לגבולות העיר במחיר אטרקטיבי ושקוף. קבוצת שלמה גאה להוביל את מהפכת שירות הרכב השיתופי בכ-80 ערים ברחבי ישראל ובעזרת טכנולוגיה חדשנית, להרחיב לאזרחי המדינה את דרכי ההתניידות שלהם. אני רוצה להודות לעיריית תל אביב-יפו על ההירתמות החשובה למהלך המשמעותי – אין ספק שיחד אנו מנגישים לתושבי העיר עידן חדש ואיכותי יותר".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו לתחבורה ובטיחות בדרכים: "אנו ממשיכים להרחיב את היקף ומגוון המענים לתנועה לתושבי ותושבות העיר וכדי שיוכלו לנוע גם אל מחוץ לגבולותיה. בכך אנחנו מרחיבים את המהפכה שמאפשרת לוותר על התלות ברכב פרטי בבעלות כתנאי להתניידות יעילה. בנוסף, הקפדנו על מתן הנחה לתושבים. בין אם זה לנסיעות בשבת ובחג למקומות ששירות "נעים בסופ"ש" עדיין לא מגיע אליהם, או סתם נסיעה אל אתרי טיולים שלא מרושתים טוב בתחבורה ציבורית, או ביומיום כשירות משלים לתחבורה הציבורית הקיימת. חשוב לנו לאזן את הרחבת המענים אל מול מגבלות המרחב הציבורי בתל אביב-יפו ולכן מרבית החניות המיועדות לפרויקט נמצאות בחניונים ורק שליש הן על חשבון כחול לבן ברחוב".
אסף הראל, חבר מועצת תל אביב-יפו: ״זאת גאווה גדולה לראות חלום שחלמתי לפני שלוש שנים הופך היום למציאות. ולכל מי שיטען שאני חושב על עצמי זה נכון! אבל אני לא לבד. לפעמים שוכחים, מרוב כתבות על פקקים ובעיות חניה, שכמעט לחצי מתושבי העיר אין רכב פרטי. וחובה לדאוג גם לנו. אז מהיום, ביחד עם נעים בסופשבוע ואוטותל, החיים שלנו יהיו קלים יותר וגם כלכליים יותר. זה העתיד של העיר - תחבורה ציבורית, אופניים, הליכה ברגל - וכשצריך רכב פרטי לביקורים משפחתיים, טיולים או סידורים - אפשר יהיה למצוא כזה קרוב, זול וקל לתפעול. זה העתיד״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה