כסף וצרכנות

המהפך של אמזון: זו רשת החנויות שתפתח ענקית הקמעונאות

פלטפורמת הסחר המקוון הגדולה בעולם בדרך להשתלט על ענף הכלבו, כשהיא מתכננת לפתוח סניפים פיזיים באוהיו ובקליפורניה תחילה וצפויות להתפרש על פני שטח של כ-2,800 מ"ר, גדולות בהרבה מחנויות הספרים הפיזיות של אמזון
כפיר אדר | 
אמזון (צילום iStock)
מרגע שהעברה את וולמארט במכירות, אמזון רוצה לשלוט לחלוטין בשוק הקמעונאות ומתכננת לפתוח רשת של חנויות כלבו, על פי הוול סטריט ג'ורנל, הדחיפה הגדולה ביותר של החברה לעולם של קמעונאות אישית נשחקה עד כה על ידי הדומיננטיות שלה בקניות מקוונות.
על פי גורמים המקורבים לחברה: "החנויות הראשונות ייפתחו באוהיו ובקליפורניה וימכרו בגדים, מוצרי בית ואלקטרוניקה, ככל הנראה משני מותגים וממותגי אמזון. החנויות המתוכננות צפויות להתפרש על פני שטח של כ-2,800 מ"ר, גדולות בהרבה מחנויות הספרים הפיזיות של אמזון, חנויות 4 כוכבים וחנויות הנוחות Go, שאין להן קופות, אך קטנות יותר ממחלקה טיפוסית של 1,000 מ"ר.
החברה שואפת לחשוף את הלקוחות למוצרים שאסור להם לחפש באינטרנט ולאסוף נתונים נוספים על הקונים שלה, אמר מקור ללא שם ל"ג'ורנל", דובר אמזון לא אישר את התוכניות של החברה ואמר לפורבס כי "איננו מגיבים על שמועות והשערות".
לא כל הגיחות של אמזון לקמעונאות הצליחו: היא הכריזה בשנת 2019 כי היא תסגור את 87 דוכנים בקניונים, אם כי האתר שלה מפרסם שבע חנויות כאלה בדף המיקומים שלה. קמעונאים אחרים גם מתנסים בגודל החנות: Nordstrom ו-Bloomingdales פתחו חנויות בערך באותו גודל כמו חנויות אמזון המתוכננות, כך מדווח העיתון.
המספר הגדול הוא דווקא 1%. זהו נתח המכירות הקמעונאיות שעשו חנויות כלבו פיזיות בשנת 2021 עד כה, על פי מחקר שנערך על ידי Customer Growth Partners, עדיין מדובר בשוק של מיליארדי דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה