כסף וצרכנות

אמזון הפכה לקמעונאית הגדולה בעולם, את מי הורידה מהפסגה?

על פי הדיווחים, ענקית הסחר המקוון אמזון רשמה מכירות של 610 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים ועקפה את רשת המרכולים וולמארט ששלטה בתואר מאז 1990, כאשר הכניסה 'רק' 566 מיליארד דולר
כפיר אדר | 
אמזון (צילום bixbay)
על פי דיווחים בארצות הברית, יש מלכת קמעונאות חדשה. אמזון עקפה את וולמארט בשנה שעברה לראשונה, כאשר המכירות שלה היו גבוהות בכ-45 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לקמעונאית הגדולה בעולם מחוץ לסין.
הקונים בפלטפורמת הסחר המקוון הוציאו יותר מ-610 מיליארד דולר על אמזון במהלך 12 החודשים האחרונים, כאשר על פי ההערכות של נתוני וול סטריט שאספו על ידי FactSet, ולמארט דיווחה על מכירות של 566 מיליארד דולר במשך אותה התקופה. זו הפעם הראשונה שוולמארט מפסידה במיקור חוץ מאז שהפכה לקמעונאית הגדולה ביותר במדינה ב -1990 כשהיא מוותרת על סירס במכירות.
אמזון קיבלה דחיפה עצומה במהלך מגיפת וירוס הקורונה, כאשר תקופת השהייה בבית והסגר שלחו אנשים לרשת לקנות מוצרים שיישלחו עד לפתח דלתם, כאשר הערך הכולל של הסחורות שנמכרו בפלטפורמה שלה גדל ב-200 מיליארד דולר ב-12 החודשים עד יוני.
וולמארט, יחד עם חנויות קופסאות גדולות אחרות כמו טארגט, דיווחו על זינוק במגפה גם במכירות, אך ב-24 מיליארד דולר בלבד, מה שגרם לכך שהיא נפלה הרבה פחות מהצמיחה של אמזון.
בעוד שוולמארט מפרסמת באופן פומבי את מכירותיה, המורכבות בעיקר ממוצרים משלה, האנליסטים מעריכים את המכירות של אמזון מכיוון שרוב המכירות בפלטפורמה שלה הן ממוכרים של צד שלישי, והחברה מדווחת רק על העמלות שהיא גובה עבור אותן מכירות, על פי לניו יורק טיימס. הן וולמארט והן אמזון עדיין נוגדות כשמדובר במכירות של ענקית המסחר האלקטרוני הסיני האלקטרוני ג'ק מא, עליבאבא, שנותרה כמכירה המובילה בעולם ודיווחה על סכום ברוטו של 1.2 טריליון דולר בשנה הכספית שהסתיימה במאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה