כסף וצרכנות

מאסק הפך למנכ"ל בשכר הגבוה בהיסטוריה: כמה שילמה טסלה?

יצרנית הרכבים האוטונומיים שילמה למייסד החברה סכום עתק של 6.7 מיליארד דולר בשנה שעברה - חבילת השכר הגדולה ביותר של מנכ"ל בהיסטוריה, מה היה הפער מהמנכ"ל במקום השני
כפיר אדר | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק)
המנכ"לים בארצות הברית מרוויחים הרבה כסף. על פי דו"ח חדש של בלומברג, כדי להיות אחד מ-10 המנכ"לים עם השכר הגבוה ביותר. בשנה שעברה, היית צריך להרוויח 220 מיליון דולר. ואפילו, מספר שרחוק שנות אור מלהיות המנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר. זה המספר שתצטרך רק אם ברצונך להשתחל אל העשירייה הראשונה.
אם היית רוצה להיות המנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר בארה"ב בשנה שעברה, היית צריך להרוויח סכום פיצויים אסטרונומי באמת. ואסטרונומית היא מילה מתאימה מאוד לתיאור האיש שזכה בתואר הזה בשנת 2020 ומדובר בלא אחר מאילון מאסק, כאשר בשנת 2020 קיבל מטסלה לא פחות מ-6.7 מיליארד דולר כחבילת שכר.
מבחינה טכנית, על פי הנתונים שערך בלומברג, מאסק הרוויח 6,658,803,818 דולר. זוהי חבילת השכר המנכ"לית הגדולה ביותר בהיסטוריה. מאסק היה המנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר בפער עצום. למעשה, גם אם היינו מורידים אפס מהמספר הנ"ל, דבר שהיה מצמצם את סך התמורה שלו ל-665 מיליון דולר, הוא עדיין יחזיק את המשבצת העליונה בפער של כ-100 מיליון דולר.
המנכ"ל השני המרוויח ביותר היה מייק פיקוש, מנכ"ל חברת בריאות בשם Oak Street Health. הוא הרוויח 568 מיליון דולר בשנת 2020. מאסק לא לקח משכורת על ניהול טסלה. במקום זאת, בינואר 2018 הוא ודירקטוריון טסלה הסכימו על תוכנית פיצויים יוצאת דופן שבה אלון יקבל נתחי אופציות עצומים באבני דרך שונות של שווי השוק של החברה. בכל פעם ששווי השוק של טסלה גדל ב-50 מיליארד דולר, עד 650 מיליארד דולר בימים אלה, קיבל אילון עוד נתח אופציות.
זהו גורם מרכזי בהיקף השווי הנוכחי של אילון מאסק של 190 מיליארד דולר. אגב, למקרה שתהיתם, בשנת 2020 הרוויחו 15 מנכ"לים אמריקאים פיצוי כולל של יותר מ-100 מיליון דולר, והמיסים? אפשר לומר שזה נושא אחר שבוער בארה"ב, ומצית מלחמה בין האנשים ממעמד הפועלים בגיבוי הסנאטורים והממשל, לאנשים העשירים והחזקים במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה