כסף וצרכנות

בארה"ב ניתחו: 5 הדרכים בהן הקניות לתקופת החגים הקרובה תשתנה

תחילת הקניות בשלב מוקדם יותר, מעבר בהיקף גדול יותר לאונליין, צפי לעיכובים בתשלומים, הלקוחות עשויים להוציא פחות והמתנות הלא מסורתיות יהפכו לפופולריות יותר. כך תראה עונת החגים 2020 בצל הקורונה. גם בישראל?
כפיר אדר | 
קניות אונליין (צילום pexels)
מכירות גדולות, קהלים גדולים ורווחים גדולים - הקניות בחגים הם עסק גדול ברחבי העולם. חנויות רבות תלויות בדרך כלל במכירות חזקות ברבעון הרביעי של השנה כדי לעמוד ביעדים השנתיים שלהן בדרך לצמיחה עתידית. בשנת 2020 הבלתי צפויה, הקמעונאים יצטרכו לבצע התאמות כדי להצליח לספק את הסחורה ללקוחותיהם. בלייק מורגן, מחברת רב המכר 'הלקוחות של העתיד', הכינה עבור פורבס את הרשימה האולטימטיבית - 5 הדרכים בהן הקניות הקרובות בתקופת החגים תשתנה. בקריצה אלינו: האם כאן בישראל תקרה תופעה דומה?
1. הקניות יתחילו מוקדם יותר:  ברוב השנים, פתיחת מועד הקניות הלא רשמית בחגים היא יום שישי השחור, אך השנה הכל החל כבר באמצע אוקטובר. סקרים מצאו כי כ-30% מהקונים יתחילו את קניות החג שלהם מוקדם מהרגיל השנה. יום אמזון פריים, שמתקיים בדרך כלל ביולי, הועבר לאוקטובר השנה, מה שדרבן קמעונאים רבים אחרים לבצע מכירות בו זמנית. 'סיילספורס' מעריכה כי 6 מיליארד דולר מההוצאות הקמעונאיות המתרחשות בדרך כלל במהלך שבוע הסייבר בנובמבר, יכולות להימשך לאוקטובר השנה. אבל עונת קניות ארוכה במיוחד בחופשות מביאה את הסיכון לשחיקה של מותגים וצרכנים, ולכן חנויות יצטרכו להמריץ מחדש את הלקוחות עם מבצעים ותקשורת חדשים.
2. המכירות יעברו לאונליין: במקום ההגעה לחנות, עונת הקניות בחגי 2020 תכלול קניות מקוונות בעיקר. באזורים רבים עדיין קיימות מגבלות קורונה המשבשות את קיבולת ושעות פעילות החנויות. לרוב הצרכנים עדיין לא נוח לקנות בחנות ובמקום זאת מצבעים הזמנות באינטרנט. חלק מההערכות מביאות את מכירות הסחר האלקטרוני לחגים השנה ל-35%. כדי לענות על הביקוש, קמעונאים בונים את היכולות הדיגיטליות שלהם בעזרת אפליקציות משופרות וחוויות קניות מקוונות. מותגים עם הצעות דיגיטליות חזקות בסלולר, אפשרויות תשלום פשוטות, צ'אט-בוטים והמלצות אישיות מדויקות ייהנו מעיקר ההכנסות.
3. העיכובים במשלוחים: הגידול העצום של קניות ומשלוחים ברשת יביא ככל הנראה לעומס נוסף על מערכות הלוגיסטיקה והאספקה ​​שכבר למדו לחיות בצל הקורונה. צרכנים רבים צפו בעיכובים במשלוח במהלך חצי השנה האחרונה, אך הם עלולים להחמיר עוד יותר לקראת סיום השנה. חלק מחברות המשלוחים מתכוננות לקראת החגים על ידי העסקת אלפי נהגים נוספים, אך העומס על מערכת שבירה כבר עלול להשפיע על הלקוחות, במיוחד כאשר חלק מחברות המשלוחים מעלות את שכר הטרחה שלהן כדי לכסות עלויות נוספות.
4. חלק מהלקוחות יוציאו פחות: אחת השאלות הגדולות ביותר סביב הקניות בחגים היא כמה אנשים יבזבזו? עם אי וודאות כלכלית ואנשים רבים שאיבדו את עבודתם או ששכרם קוצץ, ייתכן שקונים מסוימים יוציאו פחות. דו"ח מקינזי ניבא ירידה של 25% נטו בכוונת הקניות לחגים. אך יחד עם זאת, סקרים אחרים מצאו כי 66% מהצרכנים מתכננים להוציא השנה סכום זהה לקניות בחג או אפילו יותר. 
5. מתנות לא מסורתיות יהפכו לפופולריות: תשכחו מהמתנות האופייניות, הצפי הוא השנה אנשים יחשבו מחוץ לקופסה. בעוד שקמעונאים עדיין ימכרו כמות גדולה של בגדים, נעליים ואלקטרוניקה, מומחים גם צופים כי הצרכנים ינהרו למתנות לא מסורתיות שיכולות לבנות מערכות יחסים. לאחר שבילו יותר זמן מהרגיל בבית, צרכנים רבים צפויים להעניק משחקים, מנויים לשירותי סטרימינג ושוברים לנסיעה עתידית. אנשים גם יבחרו לפנק את עצמם בבית עם יותר מתנות בריאות ויופי. כשהמגפה עדיין בעיצומה, צרכנים ככל הנראה יבזבזו יותר על ציוד כושר בבית, ביגוד נוח ועיצוב ביתי כדי להפיק את המרב מזמנם בבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה