כסף וצרכנות

שיין וטמו מסתבכות: זאת המדינה שלא רוצה אותם

שיין וטמו הן שתי חברות ענקיות אופנה סיניות שמוכרות בגדים במחירים זולים. בממשל ביידן שבארה"ב, פועלים לצמצום המכס שלהם, מה שעשוי לגרום לעליית מחירים של החברות הללו בארה"ב, ששם יש להם קהל צרכנים רחב מאוד
ענת סימן טוב | 
Temu ,Shein (צילום shutterstock)
מחירי שיין וטמו צפויים להתייקר. החברות, שידועות בחולצות הטריקו שלהן בסך 5 דולר ובסוודרים של 10 דולר, יעלו את מחיריהם ב-20% לפחות אם ביידן יצליח בצמצום שלהם.
מחירי התחתית של החנויות המקושרות לסין שיין וטמו, כל כך פופולריות בקרב הצרכנים האמריקאים והם עשויים להעלות מחירים בקרוב, אם ממשל ביידן יצמצם את השימוש שלהם, בחוק הסחר.
ניל סונדרס, אנליסט קמעונאי ומנכ"ל GlobalData, הסכים ששינוי המדיניות יעלה את המחירים, אך לא ידע לומר בכמה. ב"אם יוסר הפטור אז העלות של מוצרים ממקומות שוק כמו שיין וטמו יעלו. הם עדיין יהיו מקומות שוק זולים, אבל לא יהיה להם יתרון תחרותי כמו המחירים שיש להם עכשיו", אמר סונדרס ל-CNBC "זה עשוי לאבד להם נתח שוק או להאט את הצמיחה שלהם, אבל הם סביר להניח שיגיבו בדחיפה לכמה פריטים במחירים גבוהים יותר כדי לאזן את ההצעות שלהם."
 
ביום שישי בבוקר הודיע ​​ממשל ביידן על תוכניות לאסור משלוחים לחו"ל של מוצרים הכפופים לתעריפים של ארה"ב-סין מלהיות זכאים לפטור המינימלי.  וזאת בעקובת, פרצה לא ברורה בחוק התעריפים שקיימת מאז שנות ה-30. הפטור מאפשר לחבילות בשווי של פחות מ-800 דולר להיכנס לארצות הברית מבלי שהשולחים ישלמו מכסי יבוא ועם פחות בדיקה ממכולות גדולות יותר. ההכרזה מגיעה לאחר יותר משנה של בדיקה, של החברות מצד מחוקקים משני צדי המעבר.
מחוקקים, להוטים לצמצם את ההשפעה שיש לקמעונאים הקשורים לסין על כלכלת ארה"ב ולנקוט בצעדים שלדבריהם ישוו את מגרש המשחקים לחברות אמריקאיות, לא סביר שיציעו איסור מוחלט על שיין וטמו, בדומה למה שנעשה עם חברת המדיה החברתית TikTok.
במקום זאת, מחוקקים רבים קראו לרשות ניירות ערך של ארה"ב לחסום את ההנפקה של שיין והתמקדו בפטור המינימלי כדרך הטובה ביותר לצמצם את צמיחת החברה. כעת, יותר משנה בתוך המאמצים הללו ומתוקפת הקסם המקרטעת של שיין עצמה, התוכניות שלה להנפקה בניו יורק כמעט מתות והיא פנתה ללונדון בתקווה למצוא קבלת פנים ידידותית יותר. לא ברור איזו השפעה תהיה לשינויים המינימליים המוצעים על תוכניות ההנפקה של שיין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה