כסף וצרכנות

טמו מסתבכת: האם זה הסוף של הענקית הסינית?

טמו התחילה חזק, ופחתה עם הזמן. בשבוע האחרון המנייה של טמו איבדה שלישי מערכה, לאחר שציפתה לעלייה וצמיחה בתחום שלה
ענת סימן טוב | 
אתר Temu (צילום shutterstock)
במהלך עלייתה המהירה של הרשת הסינית העולמית, Temu נראתה כמו הדרך המושלמת עבור הבעלים הסיני שלה שהיה נגד כלכלה מקומית חלשה. עד שהמנייה של בעלי טמו, איבדה יותר משליש מערכה בשבוע שעבר, לאחר שהזהירה כי הצמיחה צפויה להאט, בשוק שלה בסין ובשוק באירופה ובצפון אמריקה. העובדה שכלכלת סין נאבקת אינו חדש. מפתיע יותר היה הרעיון ש-טמו אולי מתקרבת לתקרה אחרי  שישה חודשים לאחר שהסתערה על המיינסטרים עם מודעות הסופרבול שלה "חנות כמו מיליארדר". השוק, שמציע לצרכנים מערביים מחירים נמוכים במיוחד על מגוון מוצרים כולל אופנה ומוצרי בית, תופס 0.73% מכלל נתח השוק המקוון בארה"ב נכון לאוגוסט, לפי חברת התובנות Consumer Edge. לצורך השוואה, אמזון אחראית ל-17.9% מהמכירות המקוונות בארה"ב באוגוסט ושיין אחראית ל-0.54%.
זה לא שצרכנים פתאום העלו את הסטנדרטים שלהם. אם כבר, הם להוטים יותר מתמיד לעסקאות וקמעונאים אחרים במחיר נמוך משגשגים. כאשר טמו הושקה בספטמבר 2022, התחרות העיקרית שלה הייתה Shein, מותג האופנה הזול במיוחד, הממנף גם שרשרת אספקה ​​מהירה בסין. אבל לצד המציאות, כיום יש יותר אפשרויות מסחר אלקטרוני מיום ליום.
אמזון הודיעה ביוני שהיא תשיק חלון ראווה חדש המציע מוצרים בעלות נמוכה מתוצרת יצרנים סיניים. זה יהיה בנוסף להפחתת עמלות הספקים שלה עבור מוצרי הלבשה מתחת ל-20 דולר, שינוי שנעשה בסוף השנה שעברה.
לא רק ירידות במניות, טמו מוטרדת יותר ויותר גם מתביעות משפטיות הכוללות תביעה ייצוגית, בטענה שהיא שולחת ללקוחות הודעות טקסט לא רצויות וגם על תביעות שונות של גניבת סחר והפרת זכויות יוצרים על ידי שיין והאיום של פעולה רגולטורית בשווקים הגדולים שלה. מחוקקים הן בארה"ב והן באיחוד האירופי שוקלים לחסל את "הפרצה המינימלית", המאפשרת לחברות לשלוח סחורות ישירות לצרכנים אמריקאים מבלי לשלם מכסים כל עוד ערכם נמוך מ-800 דולר. זה עזר לטמו, כמו גם לשיין, לשמור על מחירים מתחת למתחרים מערביים כמו אמזון, שבדרך כלל שולחות סחורות בכמויות גדולות למחסנים המקומיים שלהן, ולכן עליהן לשלם מכסי יבוא.
בינתיים, טמו מוצאת את עצמה מתעמתת עם סערה פנימית כאשר סוחרים שמוכרים בפלטפורמה שלה טוענים על קנסות לא הוגנים ומניעת תשלומים. בחודש שעבר, מאות ספקים התגייסו מחוץ למשרד של טמו שנמצא בגואנגג'ואו ודרשו את כספם.
רשימת הבעיות המתנפחת של טמו היא "אופרת הסבון הספרדית שכדאי לצפות בה כרגע", אמרה ג'סיקה רמירז, אנליסטית מחקר בכירה ב-Jane Hali and Associates. רמירז הוסיף כי שיין נתקל במערך דומה של רוחות נגד, כולל האטה בצמיחה. עם זאת, החברה מתקדמת עם תוכניות להנפקה ראשונית בלונדון.
במובנים רבים, הקשת של טמו דומה לזו של מותגים ישירות לצרכן שהסתערו על שווקים, החל מיסודות אופנה ועד מזרונים ומזוודות בשנות ה-2010 עם פרסום בלתי נשכח והבטחה למחירים נמוכים יותר. כניסתה של טמן לשוק הייתה ברמה אחרת כמו למשל,  חבילת הפרסומות של סופרבול בסך 21 מיליון דולר שהייתה יוצאת דופן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה