כסף וצרכנות

דרמה עולמית: המזון האהוב צפוי להיכנס לרשימת החומרים הממכרים

ארגון הבריאות העולמי מעוניין להכניס את מזון האולטרה מעובד לרשימה השחורה שלו – רשימת החומרים הממכרים. מדובר במשקאות ממותקים, עוגיות ועוגות, דגני בוקר, גלידות, חטיפים מלוחים, לחמים מועבדים ומאכלי עוף למיניהם | כל הפרטים

מערכת ice |  1
שוקולדים (צילום פלאש 90/ משה שי)
ארגון הבריאות העולמי, אחת מהסוכנויות של האומות המאוחדות, אשר תחום עיסוקו הוא בריאות הציבור, שואף להכניס מזונות אולטרה מעובדים, כגון עוגיות, משקאות ממותקים, דגני בוקר, גלידות, חטיפים מלוחים, לחמים מועבדים, נקניקיות וכו', לרשימה השחורה שלו.
נסביר, על פי הפרסום של "מאקו", ארגון הבריאות העולמי, אשר פועל ללא הפסקה למען בריאות הציבור, מעוניין להכניס מזונות אלה לרשימת החומרים הממכרים שלו. מהלך זה נועד להזהיר את הציבור מפני שימוש במזונות אלו.
מזון אולטרה מעובד מכיל סוכרים, שומנים ומלחים בכמות גבוהה מאוד. מדובר במזונות מסוכנים שמכילים תוספים תעשייתיים שמשפיעים על נראות המאכל, טעמו ומרקמו. מדובר במזון שמכיל רכיבים מסוכנים, נוכח העובדה כי חלק מהרכיבים עלולים להיות מזיקים כגון ניטריטים בבשר מעובד שמוגדרים כמסרטנים.
על פי משרד הבריאות, מחקרים רבים מצביעים על כך שצריכה מוגברת של מזונות אולטרה מעובדים פוגעים משמעותית בבריאות בני האדם. צריכה של מזונות אלו על חשבון מזונות אחרים בעלי ערך קלורי חיובי, עלולים להוביל לתחלואה מוגברת, השמנה וסיכונים בריאותיים אחרים.
מחקרים רבים שפורסמו בשנים האחרונות חושפים כיצד משפיעה צריכה מוגברת של מזון אולטרה מעובד על הבריאות. מחקרים מראים כי מזונות אולטרה מעובדים מתקשרים לעלייה בהשמנת יתר ועודף משקל, עלייה בתחלואה כרונית.
מלבד זאת, צריכה לא מבוקרת של מזון אולטרה מעובד מגדיל את הסיכון בלא פחות מ-10% ללקות במחלת הסרטן. מלבד העובדה כי מזונות אלו משנים את הרכב החיידקים המערכת העיכול, הם גם גורמים להזדקנות מוקדמת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש דומה!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מזכיר את שבעת פלאי עולם!!!! אני לא רוצה להיות חבר במועדון שמקבל אנשים כמוני-גראוצ'ו מרקס שחקן קולנוע!!!!
    סגור