בריאות

ברגע האחרון: ישראל תסתייג מהחלטות ארגון הבריאות העולמי

לובי המתנגדים בהנהגת היידי מוזס הגיע לדיון בכנסת בנושא. לאחר מאבק ממושך הוחלט כי המדינה תגיש את הסתייגויתיה לתקנות החדשות שמציע הארגון. בדיון נכח גם הסנאטור האמריקני, רון ג'ונסון, החתום על עצומה הקוראת להתנגדות לשינויים
מערכת ice | 
נגד ארגון הבריאות העולמי (צילום נטלי בימבט)
לאחר ביקורות חריפה ומאבק ממושך שכלל גם חתימת עשרות אלפי אזרחים על עצומה, ורגע לפני הדיון המרכזי בג'נבה - הכנסת החליטה לבחון את התקנות החדשות של ארגון הבריאות העולמי. לאחר דיון בוועדת החוקה בכנסת הוחלט להגיש הסתייגויות לתקנות החדשות. צפו בדיון שהתנהל בועדה:
 
חששות המתנגדים עולות מסעיפים הקשורים לאפשרות של ארגון הבריאות העולמי להכריז על מצב חירום בריאותי. הלוביסטית היידי מוזס, העומדת בראש ההתארגנות כנגד התקנות החדשות של ארגון הבריאות, מסרה בהודעה לעיתונות: "אני שמחה שהצלחנו ברגע האחרון לגרום לממשלה לקיים דיון ראשון על משמעות התקנות ולהבין את הסכנה שיש בהן עבור מדינת ישראל". 
בין התרחישים והדאגות שעלו בדיון בועדה הוא חשש מכך שארגון הבריאות העולמי יכריז על חשש ממגיפה ברצועת עזה. החשש של המתנגדים לתקנות החדשות הוא שבעקבות הכרזה שכזאת יורה ארגון הבריאות על הפעלת לחץ בין לאומי להפסקת אש במלחמת חרבות ברזל.
חשש נוסף שהעלו המתנגדים הו על כך שהארגון נשלט על ידי מדינות שעמדתן כלפי ישראל היא שלילית והן יפעלו לאכיפה סלקטיבית של התקנות החדשות. התקנות החדשות צפויות לעלות לדיון היום בג'נבה. ארגון הבריאות העולמי יבקש לקבל את הסכמת המדינות תוך עשרה חודשים. 
בדיון נכחו חברי כנסת שונים, האחראית לבריאות הציבור ד"ר שרון פרייס, נציגים ממשרד הבריאות ועוד. בין האורחים הבין לאומיים השתתף בדיון גם רון ג'ונסון, סנאטור אמריקני מהמפלגה הרפובליקנית, המתנגד לתקנות החדשות של ארגון הבריאות העולמי ומייצג קבוצה של 49 סאנטורים בבית הנבחרים העליון המסכימים עמו. בדיון נכחו גם נציגי ארגון הבריאות העולמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה