נבחרת אייס

ישראל עומדת לאבד מריבונותה לטובת ארגון הבריאות העולמי | פרופ' ירון זליכה

לקראת האספה ה-77 של ארגון הבריאות העולמי, בה הארגון צפוי לאשרר שתי אמנות מרחיקות לכת, שיעניקו לארגון סמכויות נרחבות מאד. פקידי משרד הבריאות בישראל תומכים באשרור האמנות והם זקוקים לאישור רוב חברי וועדת החוץ והביטחון של הכנסת כדי להכפיף את ישראל למרות המתרחבת של הארגון
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  6
פרופ' ירון זליכה (צילום באדיבות המצולם, shutterstock)
במהלך חודש יוני 2024 תתכנס האספה השבעים ושבע של ארגון הבריאות העולמי (WHO) ובמסגרתה מצופות מדינות העולם לאשרר או להסתייג שתי אמנות בין לאומיות שיעניקו לארגון הבריאות העולמי סמכויות נרחבות להכריז על אירועי חירום בריאותיים עולמיים ולחייב מדינות שאשררו את האמנות לבצע צעדי חירום עליהם יחליט הארגון.
פקידי משרד הבריאות בישראל תומכים באשרור האמנות והם זקוקים לאישור רוב חברי וועדת החוץ והביטחון של הכנסת כדי להכפיף את ישראל למרות המתרחבת של ארגון הבריאות העולמי. מטרת מאמר זה לקרוא לחברי וועדת החוץ והביטחון של הכנסת שלא לאשר את הצטרפותה של ישראל ולהסתייג מהן. ברקע להתנגדותי שתי סיבות מרכזיות. 
ראשית, הסכנה העולה לדמוקרטיה הישראלית נוכח אובדן ריבונות ישראל על צעדי חירום שתנקוט המדינה במקרה של איומי בריאות עולמיים. הבא נזכר כולנו במגפת הקורונה ובוויכוח הסוער שפרץ בארץ אודות מדיניות הסגרים, התו הירוק, החיסונים וכל כיוצ"ב. הארץ נקרעה בין תומכי המדיניות ובין מתנגדיה אך לכל הפחות התחולל וויכוח דמוקרטי שהשפיע על הממשלה לכאן או לכאן.
זאת ועוד, מתנגדי הקו שנקטה הממשלה יכלו להצביע בבחירות שלאחר מכן למפלגות שהתנגדו לקו הממשלתי ולהיפך. אם תכפיף ישראל את עצמה לארגון הבריאות העולמי בפרוץ חלילה המגפה הבאה אזי יהיו אלה זרים שיכריעו בגורלנו ולציבור הישראלי לא תהא כל השפעה. חמור מכך, ככל שנפר את הצווים הבין לאומיים נהיה חשופים לסנקציות. המזלזלים בכך מוטב שיזכרו כיצד בית הדין הבין לאומי בהאג מאיים ללא כל סמכות להוציא צווים נגד מדינת ישראל מכוחן של אמנות בין לאומיות לרבות כאלה שישראל כלל לא הצטרפה אליהן לא כל שכן יהיה האיום חמור שבעתיים ככל שתצטרף ישראל.  
שנית, ארגון הבריאות העולמי כמו כל יתר הארגונים הבין לאומיים דוגמת האו"ם נשלט על ידי רוב מדינות העולם ובהן עשרות מדינות עויינות לישראל או לכל הפחות לא רוצות בטובתה. יוזכר, כי נגד ישראל עומדות יותר החלטות בין לאומיות המבקרות את מעשינו מאשר נגד כל יתר מדינות העולם גם יחד. האכיפה הבין לאומית הסלקטיבית נגד ישראל אינה סוגיה שניתן להתעלם ממנה. גם ארגון הבריאות העולמי בעצמו אינו מלא לצערי בחסידי ציון.
לא קשה לדמיין איך לדוגמא מכריז ארגון הבריאות העולמי על חשש ממגפה ברצועת עזה ומורה לכוחות ישראל להתרחק מהמקום. אף מדינות חזקות מישראל בהרבה ובראשן ארה"ב מהססות. כך פנו לא פחות מ-49 סנאטורים במכתב דחוף לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, באזהרה כי אסור לממשל האמריקאי להצטרף לאמנות אלה. הסנאטורים אף איימו כי אם יבקש הממשל להצטרף לאמנות הן יודיעו כי על האמנות לקבל אישור הסנאט האמריקאי אשר נראה כי בלתי סביר לגבשו. ואם ארה"ב חוששת אז בוודאי ובוודאי ישראל צריכה להתנגד. 
 
המצב בישראל הוא כי לקואליציה רוב רופף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לאישור ההצטרפות לאמנות. למיטב ידיעתי רוב רופף זה עומד על חודו של קול. אבקש כי קוראי יפיצו את המאמר לכל חברי הכנסת שהם מכירים באמצעות אחת מהרשתות החברתיות ויסייעו לגייס רוב חוסם נגד מהלך מסוכן זה.   
הכותב הוא ראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זליכה צודק. לא נציית לגוף חיצוני - ועוד אנטישמי ! (ל"ת)
    בת-ציון 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    WHO זה ארגון של ממשלה זרה
    אריק 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חלק ממשילות האו"ם והWEF למען ממשלה גלובלית. הכפפת מדינות לחוקים והחלטות גלובליות שאין בינן לבין בריאות כלום ראינו בתקטפת הונאת הקורונה אין פרוטוקולים שהגיעו מהWHO חיסלו אנשים בבתי חולים (דרישה להרדים ולהנשים אנשים בריאים ע"ס מדדים לא רלוונטים, פרוטוקול שהוסר והוסתר מהציבור אח"כ, תשאלו כל איש צוות שהיה מעורב ותרגישו את הבושה שלהם שפעלו כך, ובצדק) זמנים אפלים הראו לנו שטבע האדם הוא לציית למרות ולהיררכיה. ולכן חשוב לשמור על ראש פתוח וניהול מקומי WHO? לא בשבילי!
    סגור
  • 3.
    פקיד ממשלה דר שלמון מטעה את שר הבריאות
    מיכל 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מבקשת לדייק- הכנב של הארגון בג'נבה יתקיים ב 27 במאי.
    סגור
  • 2.
    גנץ-לפיד ושו'ת מתחנפים לעולם
    אא 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ובכך יקברו אותנו..! קואליציה חזקה תמנע מהלך אווילי שכזה.
    סגור
  • מה קשור גנץ לפיד?
    אריק 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו ממשלה של ביבי. ביבי גם שלט בתקופת הונאת הקורונה ונכנע מיידתית לWHO ולפקידי משרד הבריאות שמוטים לטובתו, הכשיל את הכלכלה וסגר את האזרחים בבית
    סגור
  • 1.
    שאלה - לאן נעלם הארכיון משנה שעברה?
    מישהו מנסה להסתיר 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לאן נעלמו כל הטורים השבועיים של הכותב משנת 2023 ותחילת 2024? לא נעלמו דברי הרהב וההטעיה בכסות של פרופסור ביביסט שיצא מהשק. כדי שלא ניתן יהיה לראות ולהשוות את כל השקרים שהפצת באותה כסות.
    סגור