בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: זה הייבואן שמפר את החוקים

לדברי משרד הבריאות, היבואן  בן שלוש יבוא ויצוא בע"מ הפר את הוראות החוק בכך שיבא מוצרים רגישים ללא אישור יבוא מתאים בניגוד להוראות
מערכת ice | 
משרד הבריאות
משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) הודעה לציבור לפיה היבואן בן שלוש יבוא ויצוא בע"מ הוכרז כיבואן מפר אמון לפי סעיף 58 לחוק הגנה על בריאות הציבור (מזון), התשע"ו - 2015 לתקופה של שישה חודשים מיום 10.9/2024 ועד לתאריך 10/3/2025.
לדברי משרד הבריאות, היבואן הפר את הוראות החוק בכך שיבא מוצרים רגישים ללא אישור יבוא מתאים בניגוד להוראות 54(א)(1), לא סימן סימון אדום בניגוד לסעיף 15(א)(1) לחוק ובניגוד לתקנה 5 לתקנות הגנה על בריאות הציבור (מזון) (סימון תזונתי), התש"ח 2017, וכן יבא מוצרים שמכילים רכיבים שלא אושרו בחקיקת המזון.

רק לאחרונה, בהמשך לחקירת הממונה את יבוא האלומיניום מסין לישראל, התקבלו אצל הממונה מספר פניות מהצדדים, כי בהתאם לסעיף 27(ב) לחוק היטלי סחר ואמצעי הגנה, יעשה שימוש הממונה בסמכותו לפיו "הממונה רשאי, מטעמים מיוחדים שיירשמו, להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן (א) בתקופה נוספת שלא תעלה על 30 ימים.
הבקשות שהועברו פירטו את הטעמים הבאים: צורך לתרגם מסינית לאנגלית ולעברית: חברות יצרניות בסין העלו כי קיים צורך לתרגם לסינית את השאלונים ולאחר מכן את הנתונים מסינית בהתאמה. לאחר שבדק הממונה את בקשתם, הוא מצא כי אכן הצורך שהעלו הינו מיוחד, ועולה כדי הגדרת החוק כ"טעמים מיוחדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה