משפט

בלגן בשוק ששווה 1.8 מיליארד שקל: זה המוצר שיובא בהיצף

הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה פותח בחקירה כלכלית בחשד ליבוא בהיצף של פרופילים וצינורות אלומיניום מסין. החקירה נפתחה בעקבות תלונת החברות אקסטל בע"מ ואלובין תעשיות אלומיניום בע"מ ובתמיכה של חברת קליל תעשיות בע"מ.
מערכת ice |  3
אלומיניום (צילום יח"צ rusal)
יבוא במחירי היצף מתרחש כאשר היבוא הנו במחירים הנמוכים מעלויות היצור או ממחירם בשוק המקור, הגורמים לנזק לתעשייה המקומית. יבוא כזה מוגדר "סחר לא הוגן" ולפי אמנת ההיצף של ה-WTO רשאית המדינה במקרה כזה לגונן על השוק המקומי שלה באמצעות הטלת היטל היצף, המשווה את מחיר היבוא למחיר המשקף תחרות הוגנת. 
שוק פרופילי האלומיניום בישראל מורכב משש יצרניות מקומיות: אקסטל, אלובין, פרופאל בע"מ, קליל תעשיות בע"מ , שרמר תעשיות אלומיניום בע"מ ותדיראן אלומיניום בע"מ, אשר מתמודדות ביניהן במסגרת שוק זה, לצד התמודדותן מול יבואני פרופילי אלומיניום, המייבאים את מוצרי התלונה, בעיקר מסין, לכאורה בייבוא במחירי היצף. המתלוננות מעריכות שהיקף השוק של פרופילי האלומיניום לבניה ותעשייה בישראל הוא כ-80,000 טון בשנה, בערך כספי של כ-1.8 מיליארד שקל.

בשנים האחרונות נפתחו ברחבי העולם חקירות היצף כנגד תעשיית האלומיניום מסין שהסתיימו עם המלצות להיטלים בשיעור של עשרות ולעיתים אף מאות אחוזים על מוצרי אלומיניום מסין בין היתר בארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה ומדינות נוספות. לפי בדיקה ראשונית של נתוני המכס, בשנים האחרונות, חל גידול משמעותי של עשרות אחוזים מסין ביבוא מוצרים תחת פרטי המכס של מוצרי החקירה. 
בהתאם לסעיפים 26(ד) ו-27(א) לחוק  היטלי סחר ואמצעי הגנה, התשנ"א-1991, רשאי צד מעוניין כהגדרתו בסעיף 4 לחוק לקבל העתק מההחלטה, וכן להגיש את תגובתו בכתב להחלטה על פתיחה בחקירה, בתוך 30 ימים מיום שפורסמה ההחלטה על פתיחה בחקירה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלום גולד עשו להם סופסוף תחרות וככה הם מגיבים (ל"ת)
    דודו 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פועלים נגד הצרכנים
    אופניק 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוצפנים מוכרים פה במחיר הפקר את המוצרים שלהם ומתלוננים שמישהו החליט למכור המחיר הוגן. תאוות הכסף לא יודעת גבול. בכתבה מציינים שהשוק הוא 1.8 מיליארד שקל על 80 אלף טון. כלומר מחיר האלומיניום 22.5 שקל לקילו. אז למה מוכרים את הפרופילים לפי מטר רץ ולא לפי משקל. תאוות כסף ורווחים עודפים.
    סגור
  • 1.
    בדק בית
    קבלן 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדקו כמה מנהלים מרווחים בחברות שמייצרות אלומיניום , תחרות הוגנת מתחילה בבדק בית , בייעול הייצור , ובהקטנת ההוצאות , ולא , לא לתת לעובד שכר מינימום .
    סגור