נדל"ן ותשתיות

הסחר הימי בסכנה? זאת ההחלטה שהתקבלה מול נמלי חיפה

רשות הספנות האיטלקית אסרה על אוניות להתקרב, לעגון או לקיים כל ממשק עבודה עם נמלי חיפה. גורמים בענף הספנות מעידים על כך שמשיכת האוניות לנמלי ישראל הופכת בפועל קשה מיום ליום. משרד התחבורה: "האוניות שהיו מיועדות לחיפה יפקדו את אשדוד או אילת ולא צפויה פגיעה במשק"
מערכת ice |  1
נמל חיפה (צילום ליאור פתאל)
על רקע ההסלמה הביטחונית מול טהרן בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה, רשות הספנות האיטלקית אסרה על אוניות להתקרב, לעגון או לקיים כל ממשק עבודה עם נמלי חיפה. ההנחיה יצאה ביום חמישי וכרגע היא בתוקף עד 20 באוגוסט.
על פי הדיווח של עידן בנימין בדה מרקר אתמול (שני) עם פרוץ המלחמה, פרסמה רשות הספנות האיטלקית הנחיה דומה, שאסרה על עגינה בנמלי אשדוד, מה שהוביל לעצירה כמעט מוחלטת בפריקת מכוניות בנמל אשדוד. למרות ההנחיה המצומצמת כרגע, לאוניות ששטות תחת דגל איטלקי, גורמים בענף הספנות מעידים על כך שמשיכת האוניות לנמלי ישראל הופכת בפועל קשה מיום ליום.
הפרסום של בנימין מרחיב כי ישנו חשש כי ההנחיה עשויה לזלוג לתחומים נוספים, שיפגעו קשה בסחר הימי של ישראל. עם פרוץ המלחמה יצאה הנחיה דומה לנמלי אשדוד. אז זה גרם לשיבוש של כמה חודשים בעיקר בתחום פריקת המכוניות. בתחילת המלחמה, השפיעה הנחיה זו ישירות אף על על משק הגז.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לפרסום דה מרקר: "רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה בשיתוף משרד החוץ נמצאים בקשר מתמיד עם הרשויות באיטליה במטרה למזער את ההגבלות. לצערנו, האיטלקים החליטו למנוע מאנויותיהם לפקוד את נמל חיפה, אך לשמחתנו הם הותירו את אשדוד ואילת ללא מגבלת פקידה. לכן, האוניות שהיו מיועדות לחיפה יפקדו את אשדוד או אילת ולא צפויה פגיעה במשק". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אילת ? מה עם החוטים מתימן (ל"ת)
    שוקו 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור