קריירה ולימודים

גל הפיטורים בספוטיפיי מחמיר: זה הבכיר בחברה שהולך הביתה

גל הפיטורים בספוטיפיי ממשיך וכעת ענקית הסטרימינג המוזיקלי מודיעה על עזיבתו של סמנכ"ל הכספים שלה, פול ווגל, בחודש מרץ בשנה הבאה. עזיבתו של פוגל מסמנת את שיאה של כהונה בת שמונה שנים בתוך ענקית הזרמת המוזיקה.
מערכת ice | 
ספוטיפיי מפטרת מאות עובדים (צילום shutterstock)
גל הפטורים בספוטיפיי, מחמיר ולאחר שקיצצה כמעט חמישית מכוח האדם שלה ברחבי העולם, כעת החברה הודיעה שמנהל הכספים הראשי, פול פוגל, יעזוב את החברה בחודש מרץ שנת 2024, ובכך יסיים תפקיד של שמונה שנים בחברה.
מאז קידומו לראש הכספים לפני שלוש שנים, ספוטיפיי המשיכה להראות רווחים חזקים של מנויים, מ-124 מיליון יורו ל-226 מיליון יורו, בעוד שההכנסות הרבעוניות צמחו מ-1.86 מיליארד יורו ל-3.36 מיליארד יורו.
עם זאת, למרות חיזוק מעמדה כשירות הסטרימינג הגדול בעולם, ספוטיפיי נאבקה להשיג רווחיות בת קיימא ויש לה בסיס עלויות גבוה, שילמה דמי רישיון מוזיקה לחברות התקליטים הגדולות.
ההודעה מגיעה בתוך תקופה סוערת עבור החברה, בסימן פיטורים אחרונים. בניסיון לארגן מחדש את כוח האדם שלה, ספוטיפיי חשפה תוכניות לצמצם את מספר העובדים שלה בכ-1,500 אנשים, המהווים כ-17% מכוח העבודה שלה. החלטה זו באה בעקבות צמצום עובדים קודמים של 600 בינואר ו-200 נוספים ביוני.
משקיעים הגיבו להתפתחויות הללו בהתאם ומניות החברה רשמו ירידה של 2.3% במסחר הממושך, והסתכמו ב-191.35 דולר. בהתייחסות לשינוי שהיא עוברת, התחילה לחפש את מי שיהיה היורש של פוגל. בינתיים, בן קונג, סגן הנשיא הנוכחי לתכנון וניתוח פיננסי, יאייש באופן זמני את התפקיד.
דניאל אק, מייסד, מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים, כתב כי: "ספוטיפיי החלה בהתפתחות במהלך השנתיים האחרונות כדי להתאים את ההוצאות שלנו יותר לציפיות השוק תוך מימון הזדמנויות הצמיחה המשמעותיות שאנו ממשיכים לזהות. דיברתי הרבה עם פול על הצורך לאזן את שתי המטרות הללו בקפידה. עם הזמן, הגענו למסקנה שספוטיפיי נכנסת לשלב חדש וזקוקה לסמנכ"ל כספים עם שילוב שונה של חוויות". 
אק הוסיף בהצהרתו כי: "כתוצאה מכך, החלטנו להיפרד, אבל אני מאוד מעריך את התרומה של פול בהרחבת העסק שלנו במהלך מגיפת הקורונה ואי ודאות כלכלית חסרת תקדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה