קריירה ולימודים

התפרצות הקורונה: דיסני ונטפליקס דורשות חיסונים לכל העובדים

ענקיות הבידור הודיעו שכל העובדים יחויבו להתחסן; וולמארט הצטרפה; טוויטר וליפט דחו את החזרה למשרדים; אפל וחברות נוספות הודיעו על חידוש חובת המסיכות
יאיר מור | 
נטפליקס מול דיסני פלוס (צילום freepik)
זה לא נגמר: חברות רבות בארצות  הברית הודיעו במהלך סוף השבוע החולף על שינוי בתוכניות לחזרה לשגרה, בעקבות ההתפרצות המחודשת של הנגיף, כאשר בראשן ניצבות וולמארט ודיסני.
וולמארט, רשת הסופרמרקטים הגדולה בעולם, הודיעה ביום שישי כי כל העובדים במשרדים הראשיים של החברה, כמו גם מנהלים הנוסעים ברחבי ארה"ב, יחויבו להתחסן עד 4 באוקטובר. מעניין לציין כי דווקא "עובדי חזית", הבאים במגע עם לקוחות, אינם מחויבים כרגע להתחסן, והחברה הסתפקה בהודעה לפיה היא מקווה שכפיית החיסון על כל שדרת ההנהלה, שבה שיעור המחוסנים ממילא כבר גבוה יותר, "תשפיע אף על יותר משותפינו בחזית להפוך למחוסנים".
בנוסף, החברה הודיעה כי היא מגדילה את הבונוסים לעובדים מתחסנים מ-75 דולר ל-150 דולר, ותשלם אותם גם רטרואקטיבית לאלה שכבר קיבלו את הבונוס המקורי בחודשים הקודמים. מצד שני, היא הודיעה כי עובדי מחסנים, חנויות וכדומה מחויבים לחבוש כעת מסיכות גם אם הם מחוסנים, בניגוד להודעתה הקודמת בנושא לפני חודשיים וחצי.
במקביל, הודיעה ענקית הבידור דיסני כי כל עובדיה בארה"ב שאינם חברים באיגודי עובדים יחויבו להתחסן תוך 60 יום. "בחברת וולט דיסני, בטיחות ורווחת העובדים שלנו במהלך המגיפה הייתה וממשיכה להיות עדיפות עליונה", נאמר בהודעת החברה. "למען המטרה הזו, ובהתבסס על ההמלצות האחרונות של מדענים, פקידי רפואה והמקצוענים הרפואיים שלנו, לפיהן חיסון קורונה מספק את ההגנה הטובה ביותר נגד הדבקה חמורה, אנו דורשים מכל העובדים בשכר חודשי והעובדים בשכר שעתי שאינם מאוגדים בארה"ב העובדים בכל אחד מאתרינו להתחסן". מול איגודי העובדים מתנהל מו"מ נפרד על הוספת חובת התחסנות לתנאי ההעסקה בחברה. דיסני מעסיקה יותר מ-200,000 עובדים בארה"ב.
חברות נוספות שהודיעו בימים האחרונים על חידוש ההגבלות על העבודה כוללות את נטפליקס, שהודיעה כי כל המשתתפים בצילומי התכנים הבאים שלה יחויבו להתחסן; מורגן סטנלי ואובר, שהודיעו על חובת חיסונים לעובדים; טוויטר, שהודיעה כי לא תחייב את העובדים לחזור למשרדים ואף שוקלת לסגור אותם מחדש; ליפט, שדחתה את החזרה למשרדים לשנה הבאה; ואפל, שהודיעה כי כל העובדים והלקוחות בחנויות שלה מחויבים עתה לחבוש מסיכות, ללא קשר לשאלה אם הם מחוסנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה