משפט

מספנות ישראל בעתירה לבית המשפט: האמברגו על ישראל יבוטל?

מספנות ישראל תעתור לבית משפט בצרפת נגד ההחלטה לאסור על חברות ישראליות להשתתף בתערוכת הנשק הימי הגדולה בעולם שתתקיים בצרפת בחודש הבא, איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל: "אמברגו הנשק על ישראל והאיסור של חברות ישראליות להשתתף בתערוכות בחו"ל מעלה שוב את הצורך של ישראל להסתמך על עצמה"
מערכת ice | 
תעשיות מספנות ישראל (צילום יוטיוב/ תעשיות מספנות ישראל, shutterstock, freepik)
מספנות ישראל מתכוונת לעתור בימים הקרובים לבית משפט בצרפת כנגד ההחלטה לאסור על חברות ישראליות להשתתף בתערוכת הנשק הימי הגדולה בעולם, EURONAVAL, הצפויה להתקיים בפריז. מדובר בתערוכה בה נוטלים חלק, מדי שנה, מאות חברות בינלאומיות המפתחות כלי שיט ונשק ימי, בכלל חברות ישראליות רבות.
מספנות ישראל הייתה צפויה להשיק  בתערוכה ביתן על שטח של עשרות מטרים וכן להציג כלי שייט מתקדמים אותן מפתחת המספנה, ומשווקת בעולם. בכלל זה דגם הייצוא של הספינה מסוג "רשף 80S",  דגם שדומה לו אמור להיכנס לחיל הים הישראלי בשנים הקרובות. מדובר בספינה החדישה והמתקדמת  מסוגה בעולם שהייתה אמורה לקבל חשיפה עולמית בתערוכה. כמו כן, בתערוכה הייתה מספנות ישראל אמורה להציג את ספינת מיני שלדג, ספינה מהירה המיועדת לסיור ויירוט והמתאימה לשייט במים רדודים וכן את ספינת opv45 שפותחה במספנה שבחיפה,  בשנים האחרונות. 

מספנות ישראל, מקבוצת תעשיות מספנות ישראל שבבעלות סמי קצב, משפחת שמלצר ושלומי פוגל, עוסקת בתכנון, בנייה, שיווק ומכירה של כלי שיט צבאיים ואזרחיים, מתן שירותי הספנה לכלי שיט בטכנולוגיות המתקדמות בעולם וכמו כן שירותי אחזקה ותיקונים לכלי שיט אזרחיים וצבאיים, מהארץ ומחו"ל. ספינות הסיור והמשמר של החברה פועלות במדינות רבות ברחבי העולם ומסייעות לכוחות ביטחון, בחמש יבשות, להגנה על הגבולות הימיים שלהן. לאחרונה סיימה החברה לתכנן את ספינות הקרב החדשות של חיל הים הישראלי דגם "רשף", בשיתוף משרד הביטחון וחיל הים וממתינה לקבל את ההזמנה לבניית הספינות.
איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל:  "זו הפעם השניה השנה בה נאסר על חברות ביטחוניות ישראליות להשתתף בתערוכות בינ"ל. זאת בנוסף לאמברגו הנשק לו אנו עדים וכן לחרם הזוחל, והשקט, על רכש כלי נשק מתוצרת ישראל. הדבר מחייב את מקבלי ההחלטות להבין כי על ישראל להסתמך, בעיקר, על יכולותיה הגבוהות ולהגביר את השימוש בכלי נשק מתוצרת מקומית. במיוחד בכל הקשור לפלטפורמות מרכזיות. כמו כן, על ישראל לפתח תעשיה יציבה ומתקדמת.  לדברי צוקר, על מקבלי ההחלטות בישראל להבין כי החרמות על תעשיית הנשק והאמברגו על משלוחי נשק הן חזית נוספת שנפתחה מולנו בעולם, ועליהם לעשות ככל האפשר לעצור כדור שלג זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה