עסקי ספורט

מכבי ת"א תושעה מהיורוליג? "כמו שהשעו את צסק"א מוסקבה"

עיתונאי כדורסל אירופי בכיר טוען שגורמים ביורוליג סבורים שיש להשעות את אלופת ישראל בשל המלחמה בעזה: "קבוצות מפחדות לארח את מכבי ת"א, חוששות מאירוע ביטחוני"
מערכת ice |  3
מכבי תל אביב (צילום פלאש 90)
אחרי ניצחון ראשון בפתיחת היורוליג על פרטיזין בלגרד, למכבי תל אביב יש ציפיות גדולות מהעונה הקרובה ביורוליג, אבל כעת יש מי שטוען שהמשך השתתפותה במפעל האירופי בכלל בסכנה בגלל המלחמה בעזה.
רגע לפני שני משחקי החוץ של מכבי תל אביב בולנסיה ובפנאתינייקוס, פרסם דונטאס אורבונאס, הכתב הבכיר של אתר "באסקט ניוז" המוביל, כי שוחח עם גורמים בכדורסל האירופי שהביעו ספק לגבי השתתפות הקבוצה הישראלית, וסבורים שיש להשעות אותה "כמו שהשעו את צסק"א מוסקבה בעקבות המלחמה באוקראינה".

לדברי אורבונאס, "אנחנו לא משווים בין המעורבות של ישראל לזו של רוסיה במלחמות, אבל אנחנו מדברים על קבוצה שיכולה להוות מטרה במשחקי חוץ. היה שלט ענק של 'פרי פלסטיין' במשחק בין פנאתנייקוס לבאיירן מינכן. בוא נדבר בכנות, לישראל יש הרבה אויבים בהרבה מדינות. ביורוליג מודאגים מהביטחון. זה גורם הרבה לחץ לקבוצות שמארחות את מכבי. זה מעלה הרבה סימני שאלה על איך יארחו אותה. כמה זמן הם יכולים לשחק במגרשים ניטרליים".
בראיון לערוץ הספורט בישראל, הוסיף אורבונאס: "כשאני מדבר על גורמים ביורוליג אני מתכוון לקבוצות עצמן, לשחקנים, למאמנים, למנהלים וכו'. אני לא אומר שזו דעה פופולרית, אבל יש דאגות ויש כאלה שחושבים שצריכים להשעות את מכבי בגלל מה שעלול לקרות במשחקים שלה. הפתרון הכי הגיוני עבור מכבי כרגע הוא לשחק בקפריסין או במגרש חוץ אחר.
"יש מועדונים שחוששים. כאלה שמפחדים מאירועים ביטחוניים כשהם יארחו את מכבי. זה מוסיף לחץ ביטחוני וסכנה. אולי אפילו השחקנים של אותן קבוצות יהיו 'מטרות' כי הם פוגשים את מכבי. זה לא סוד שבערים באירופה רואים שלטי 'שחררו את פלסטין' ואין לדעת אילו תגובות עוד יגיעו במשחקי החוץ של מכבי".
"אין שאלה כרגע האם לשמור את מכבי ביורוליג או להשעות אותה, פשוט עוקבים אחרי המלחמה וחוששים מהמצב הביטחוני. אין אולטימטום או הצבעה, אני בטוח שהיורוליג עושה הכל כדי להמשיך את העונה עם מכבי. היורוליג רוצה לשמור את מכבי, אבל אני אומר שיש חששות מרחבי הליגה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מקווה שיהיו מקרים כמו
    צדקיהו 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהיה בבריסל כדי שהאירפים יבינו שכל עמי התרבות המערבית בסכנה מהאיסלאם הראדיקלי.
    סגור
  • 2.
    אז אולי
    אבי 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לפגוע בקורבן, יואילו בטובם המועדונים ויטפלו באנטישמיות המכוערת במדינות שלהם? כי להשעות את מכבי זה פרס לאנטישמיות
    סגור
  • 1.
    אנטישמים (ל"ת)
    אנטישמים 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור