עסקי ספורט

גאווה ישראלית: מה עשו צעירות מהארץ במונדיאל הנשים?

הדס פראוור מתל אביב ודימה אל-רחמי משפרעם נבחרו לייצג את ישראל כחלק ממשלחת בינלאומית של מרכז פרס לשלום ולחדשנות בגביע העולם של פיפ"א 2023
מערכת ice | 
הדס ודימה (צילום רועי חדד)
בימים אלו מתקיים באוסטרליה גביע העולם של פיפ"א לנשים לשנת 2023, במהלכו נפתחו גם אירועי השיא בפסטיבל הבינלאומי FESTIVAL 23 - FOOTBALL FOR GOOD. הפסטיבל מאגד 70 נציגות צעירות שמגיעים מיותר מ-40 מדינות ו-2,500 צעירים וצעירות מאוסטרליה, כדי לחגוג את כוחו העצום של הכדורגל ביצירת שינוי חברתי ועולם טוב יותר. 
במהלך הפסטיבל התקיימו פאנלים ומעגלי שיח ייחודיים, שהתמקדו בנושא המרכזי - עולם שוויוני ובר קיימא, נושא שחשוב מאין כמותו בייחוד בימים אלו. בין כלל הנציגים, נכחו גם הדס ודימה, 2 צעירות מישראל, שללא ספק מייצגות את המסר של הפסטיבל והמרקם האנושי הישראלי. 
הצעירות הגיעו לתחרות כחלק ממשלחת של מרכז פרס לשלום ולחדשנות, הארגון הישראלי היחיד שנבחר לקחת חלק באירוע. פרויקט הספורט של המרכז היה הראשון מסוגו בארץ, שם זיהו לפני כשני עשורים את הפוטנציאל בספורט ככלי לחינוך לשלום ולחיים משותפים. מאז ועד היום, לקחו חלק בפרויקט למעלה מ-20 אלף ילדים וילדות ששיחקו כדורגל בקבוצות "תאומות", יהודיות-ערביות וישראליות-פלסטיניות, ביחד כקבוצה אחת עם אותם מדים.
הפעילות הזו מורגשת היטב גם בימים אלו, כאשר הדס ודימה מגיעות אל מקום המפגש של כלל נציגויות העולם, כאשר לקחו חלק בסדנאות בנושא מנהיגות, שוויון עולמי וקידום נשים, אך לא רק- הן גם מציגות בפני הנציגים הבינלאומיים אודות פעילות המרכז בישראל, סיפורן האישי והמקצועי המרגש. 
הדס פראוור, בת 26 מתל אביב, עבדה כמאמנת קבוצת בנות מקומית בפרויקטים של מרכז פרס לשלום ולחדשנות. היא אימנה וליוותה קבוצה של 20 בנות יהודיות בפעילות משותפת עם נערות ערביות מהעיר הסמוכה אבו גוש. לאחר שסיימה את התואר בארצות הברית, חזרה הדס לישראל וכיום היא עובדת כמנהלת פרויקט במחלקת חינוך במרכז פרס לשלום ולחדשנות. במקביל הדס ממשיכה לשחק בכדורגל מקצועני ב"הפועל תל אביב".
פראוור מסרה: "בתור נערה שגדלה ללא אפשרות לשחק בקבוצות נשים, לקחת חלק באירוע שכולו עוסק בכדורגל, שיווין מגדרי ורב תרבותיות, זה ממש הגשמת חלום. אני מתרגשת לייצג את העשייה החשובה של מרכז פרס בדגש על השימוש בספורט ככלי לחיים משותפים".
דימה אל-רחמי, בת 21 משפרעם היא שחקנית ומאמנת כדורגל מקצועית שלוקחת חלק בצוות החינוכי של פרויקט הספורט של מרכז פרס לשלום ולחדשנות. במקביל דימה לומדת תואר ראשון במנהל עסקים.
אל-רחמי מסרה: "כמאמנת, אני שואפת להוות כל העת דמות לחיקוי עבור נערות צעירות בקהילה, ולהוות השראה לרדוף אחר החלומות שלהן  במגרש ומחוצה לו. לכדורגל כוח עצום לחבר בין תרבויות שונות, ואני מקווה שהבנות הצעירות בקבוצה שלי יגדלו לשחק ביחד, ללא קשר לדת או התרבות שלהן". 
הפסטיבל 23 מתקיים בתמיכה של נותני חסות גדולים כולל תכנית הפיתוח לנשים של פיפ"א, אדידס, קרן UEFA לילדים, רקסונה, דור מדהים, הממשל הפדרלי של אוסטרליה, הקונסוליה הכללית של ארה"ב, סידני, FOX, יונדאי ופוטבול אוסטרליה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה