בארץ

“הותר לפרסום”: סיפורם של עיתונאים בעיצומה של המתקפה ב-7 באוקטובר

הסרט “הותר לפרסום” מציע הצצה אישית לתהליך השידור במלחמה, מתעד את העיתונאים המפנים את הכאב האישי והקולקטיבי, ומוקדש לזכרה של חברת מערכת כאן חדשות, איילת ארנין ז”ל
מערכת ice | 
כאן חדשות (צילום שי אפשטיין)
ב-7 באוקטובר, עם התפרצות מלחמת חרבות ברזל, צוותי כאן חדשות של תאגיד השידור הישראלי החלו לשדר מהשטח באופן מיידי, בעודם מתמודדים עם מציאות קשה ואלימה. הם נכנסו לעוטף עזה ושידרו מהקרב תוך כדי עזרה לפצועים, תיעוד המראות הקשים, והעברת מידע לציבור. במשך שבועות, אולפן כאן חדשות בירושלים שידר ללא הפסקה, כשצוותים מהשטח מציינים את הרגעים הקשים והכואבים בזירות הקרב.
יוצרים רועי פינצי וליאת יופה תיעדו את פעילות העיתונאים במהלך המלחמה והציגו את הקשיים והאתגרים שהם מתמודדים איתם. “הסרט ‘הותר לפרסום’ הוא מסמך שיזכר לדורות ויעיד על מה שקרה בישראל ב-7 באוקטובר 2023”, ציינו יופה ופינצי.
יופה הסבירה את הרצון לתעד את השבר והאובדן ואת תפקיד העיתונאות בימים קשים אלו. “ניסינו לעקוב אחרי העיתונאים בחייהם האישיים, לא במלחמה עצמה, וזה הפך את הסרט למאוד אינטימי”, אמרה.
פינצי הוסיף כי ראיית העיתונאים נושאים באחריות, תוך שמירה על מקצועיות, אך גם חווים את הכאב והבלבול. “הנוכחות שלנו אפשרה להם לשתף את רגשותיהם”, סיפר.
הסרט, שמוקדש לזכרה של איילת ארנין ז”ל, ישודר בכאן 11 ב-19.10, כחלק מציון שנה למלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה